به گزارش هنرآنلاین، کانون هم‌اندیشی معماری مشهد با همکاری پژوهشکده ‌ثامن و بنیاد چهارطبقه، نشست نقد و بررسی کتاب "شهر همگان" را با حضور دکتر سید مهدی معینی (مؤلف کتاب) و دکتر مرضیه ترابی  برگزار می‌کند.

کتاب "شهر همگان" (Inclusive City)، تألیف دکتر سیدمهدی معینی که از سوی انتشارات آذرخش منتشر شده است مشتمل بر ۷ فصل است که به تفکیک در مورد افراد آسیب‌پذیر و نیازهای اولیه آنها در شهرها و توجه بیشتر در طراحی برای همگان در محیط‌های شهری برای همه شهروندان تاکید کرده است. 

در فصل اول به موضوع کلیات شهرهای برای همگان و اهمیت پرداختن به موضوع طراحی "همه شمول" یا "برای همگان" اشاره می‌شود و سیاست‌ها و شاخص‌های طراحی برای همگان برای وسیع‌ترین طیف جامعه با توانایی‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در فصل‌های دوم تا چهارم، به مسایل و مشکلات افراد کم‌توان و ناتوان شامل سالمندان، کودکان و زنان به عنوان گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه در استفاده از خدمات و امکانات شهری پرداخته است. تحرک‌پذیری، دسترسی آسان، عدالت، ایمنی و راحتی در استفاده از خدمات عرضه شده در شهر از موضوعات اصلی در این فصول هستند که باید در محور توجه و اولویت طراحی برای همه از جمله افراد آسیب‌پذیر قرار گیرد تا شهروندی را بخاطر کم‌توانی یا ناتوانی در انزوا قرار ندهد.

فصل آخر این کتاب مدیریت بحران و مشکلاتی که گروه‌های آسیب‌پذیر در شهر به هنگام رخ دادن این بحران‌ها با آن مواجه هستند و گام‌هایی که باید در این زمینه از سوی مدیریت شهری با مشارکت آنان به منظور پشتیبانی و حفاظت از آنها صورت گیرد و همچنین اقداماتی که شهر را انعطاف‌پذیر و تاب‌آور می‌کند، اختصاص یافته است.

نشست نقد و بررسی کتاب "شهر همگان" روز شنبه ۳ اسفندماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در شهر کتاب مشهد واقع در ضلع جنوب شرقی چهارراه ابوطالب برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقمندان آزاد است.