عباس جهانگیریان درباره آخرین فعالیت‌های خود در حوزه نمایشنامه‌نویسی به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: یکی از نمایشنامه‌هایم با عنوان "های و هوی" در یک مجموعه نمایشنامه با حضور نام‌هایی دیگر چون شهرام کرمی، سیروس همتی، منوچهر اکبرلو، مهدی پوررضائیان و منصور خلج از سوی انتشارات سروش در هفته آتی به چاپ می‌رسد.

این نمایشنامه‌نویس و مترجم همچنین به گردآوری پنج نمایشنامه خود با عنوان "نقل ضحاک ماردوش" اشاره کرد و افزود: این نمایشنامه روایتگر پنج داستان مختلف همچون رستم و سهراب و رستم و اسفندیار از شاهنامه فردوسی بوده که از نوع روایتی از زبان فردوسی به بیانی داستانگونه و نمایشی رسیده است.

وی افزود: این آثار به شیوه داستانی نوشته شده‌اند که البته روایت آنها به سبک روایت شاهنامه نیست. در واقع از بیان شعرگونه به دیالوگ محوری در این نمایشنامه‌ها رسیده‌ام.

جهانگیریان به رونمایی از کتابی دیگر با عنوان "فرهنگ نمایش تلویزیونی" اشاره و تصریح کرد: در این کتاب مروری بر تاریخچه تلویزیون و تولید آثار نمایشی از آغاز ورود این رسانه به کشور داشته ام.همچنین به زودی این اثر از سوی صداو سیما رونمایی خواهد شد. انتهای پیام/52/53