به گزارش هنرآنلاین، بیش از ۴۰ تابلو از مجموعه آثار هنری دکتر زمرشیدی که خانواده ایشان به سفارش وی چندی پس از درگذشت او به کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا کردند، به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه با هدف تجلیل از سال‌ها تلاش ایشان در گستره معماری سنتی اسلامی- ایرانی، معرفی گزیده‌ای از آثار طراحی وی است که به شیوه دستی یا شیوه رایانه‌ای در بازه زمانی سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۳۹۱ خورشیدی به مناسبت‌های گوناگون مذهبی و فرهنگی پدید آمده‌اند، همچنین با هدف ترویج سنت نیکوی وقف و اهدا و نقش آن در نگاهبانی و نگاهداری آثار فرهنگی- تاریخی برپا شده است.

تابلوهایی مانند "متن اثر با تزیینات خط شش‌بندی یک رگی (خانه به خانه)"، "متن اثر با تزیینات خط مکرر معقلی و خط کوفی نمای شش و شمسه" و "متن اثر با تزیینات خط نیم گلپرین معقلی بادبزنی" در این نمایشگاه به چشم می‌آید. همچنین تابلوهایی از عکس‌ها و زندگی‌نامه زنده‌یاد حسین زمرشیدی عضو فرهنگستان هنر و هیئت علمی دانشگاه شهید رجایی برای آگاهی بیش‌تر بازدیدکنندگان به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه که از ۲۶ بهمن افتتاح شده تا پایان نوروز ۱۳۹۹ همه ‌روزه به جز جمعه‌ها و تعطیلات رسمی در کتابخانه و موزه ملی ملک واقع در میدان امام خمینی (ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) از ساعت  ۸:۳۰ تا ۱۶:۱۵ و پنج‌شنبه‌ها تا ساعت ۱۵:۱۵ میزبان علاقمندان است.