سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: مجموعه داستان "نقطه" دومین مجموعه داستان آذردخت بهرامی از 6 داستان کوتاه با عناوین "نقطه"، "شوهران نازنین"، "خیانت"، "۲۵ کلمه"، "سکوت" و "هلاکوییسم" تشکیل شده است.

به گفته‌ بهرامی، دو داستان از این مجموعه حذف شده تا توانسته مجوز نشر بگیرد.

داستان‌های مجموعه "نقطه" هم‌چون دیگر آثار بهرامی حال و هوای زنانه دارند. نویسنده در این مجموعه به تم واحد (خیانت) در زندگی زناشویی پرداخته است. زن و مردهای داستان‌های بهرامی، یا در حال بحث درباره‌ نفر سوم هستند که سایه‌اش را بر زندگی آن‌ها انداخته، یا در حال کنترل و شنود یکدیگرند و یا توهم و خیالات پیدا کردند. یا زنانی شاد و سرخوش‌ که دورهم و بدون همسران‌شان جشن گرفته‌اند.

کتاب "نقطه" نوشته آذردخت بهرامی در 88 صفحه و با قیمت 14 هزارتومان توسط نشر چشمه منتشر شده است.

از بهرامی تا به حال مجموعه داستان "شب‌های چهارشنبه"، رمان "آب، آسمان"، رمان طنز "سوتیکده‌ی سعادت، پرشین فامیلز دات کام"، مجموعه داستان طنز "آهن‌قراضه، نان خشک، دمپایی کهنه" و مجموعه نمایشنامه‌ "فرهنگسرای نیاوران" منتشر شدند. مجموعه داستان "شب‌های چهارشنبه" جوایز ادبی "روزی، روزگاری"، جایزه "منتقدان و نویسندگان مطبوعات" و "بهرام صادقی" را کسب کرده و کاندید جایزه ادبی "گلشیری" و "پکا" نیز شده است. از او همچنین رمان نوجوان "المپیاد شاعران مشروطه" نشر یافته است.