به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، گروه موسیقی ژیوار با همکاری مؤسسه‌ فرهنگی و هنری شهنواز به سرپرستی و خوانندگی ژیوار شیخ‌الاسلامی با اجرای قطعات کردی و فارسی، سوم اسفند ساعت 18:30 در تالار وحدت ویژه بانوان روی صحنه می‌رود.

در این برنامه گروه ژیوار اجرای خود را به یاد استاد مجتبی میرزاده با اجرای قطعه‌ای از وی بنام "آهِ آتشین" که تنظیم مجدد آن را عرفان کنعانی بر عهده داشته آغاز می‌کند و در ادامه با اجرای قطعات فارسی، قطعه‌ای از گروه کامکارها و قطعات کُردی تنظیم شده بر اساس موسیقی فولکلور، میزبان مخاطبان است.

این برنامه در سه پارت، پارت اول: اجرا در بیات اصفهان، پارت دوم: حرکات آئینی و سنتی کردستان و پارت سوم: اجرا در ماهور و بیات‌ترک تنظیم شده است.

در این اجرا، نوازنده دف: ئاسو نادری، نوازنده سنتور: گلنوش ملایری، نوازنده تار: شیوا قهرمان‌نژاد، نوازنده تنبک و دهل: سمانه گُلکار، نوازنده عود: آناهیتا نصیریان، نوازنده کمانچه: کیمیا نیک‌پور فرخ و حرکات آئینی و سنتی کردستان: چهرزاد شیخ‌الاسلامی هنرنمایی می‌کنند و تنظیم قطعات را عرفان کنعانی، و سینا مرادپور برعهده دارند.

اجرای رسیتال ویولن و پیانو در تالار رودکی

کنسرت رسیتال ویولن و پیانو علی صالحی پور و ذاکر اسداف هنرمند آذربایجانی 5 اسفندماه ساعت 20 در تالار رودکی برگزار می‌شود.

در این‌کنسرت آثاری از باخ، پاگانینی، وینیاوسکی، رخمانینف و علیرضا مشایخی اجرا می‌شود. این‌کنسرت به تهیه‌کنندگی وحید علی پور و با همکاری موسسه آوای حنانه برگزار می‌شود.

رسیتال ویولن و پیانو علی صالحی پور و ذاکر اسداف

درباره نوازنده این اجرا می‌خوانیم: ذاکر اسداف مقام اول مسابقات روبنشتاین در پاریس (2004) را در افتخارات خود دارد؛ اسداف همچنین، مقام اول مسابقات بین‌المللی پیانو در باکو سال ۲۰۰۷، فعالیت به‌عنوان سولیست در گروه con Tempo از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ (گروه اجرای آثار معاصر)، تألیف کتاب گورگی شاروین بنیان‌گذار مکتب پیانو آذربایجان، اجرای کنسرت سولوی پیانو در ایتالیا و ترکیه و برگزاری مستر کلاس و... را در کارنامه کاری خود دارد.

نهال ویژه بانوان روی صحنه تالار وحدت

گروه موسیقی نهال به سرپرستی و خوانندگی لیلا نجفی دوم اسفندماه ساعت 14 در تالار وحدت ویژه بانوان برنامه اجرا می‌کند. در این برنامه قطعات قدیمیِ پاپ، سنتی و کلاسیک در سه بخش اجرا می‌شود.

نیوشا بریمانی: رهبر ارکستر و نوازنده کمانچه، مینو قاسم پور: قانون، رخساره رستمی: عود، نیلوفر ابراهیمی: فلوت، فروغ فضلی: پیانو، بهناز حکیم: گیتار، عسل ملک‌زاده: دف و دایره، نگین سریر: پیانو (نوازنده میهمان) در این اجرا هنرنمایی می‌کنند و تنظیم قطعات ارکستر را امیر شهابی برعهده دارد.

نهال

همچنین در این اجرا گروه حرکات موزون مانتره به سرپرستی مونا ارسطو، گروه موسیقی نهال را همراهی می‌کند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این سه کنسرت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.