به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، آیین رونمایی از ۵ جلد کتاب اندیشمند جوان و نویسنده شهید سیدعبدالمحمد تقوی با حضور محسن اسماعیلی نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن کاویانی‌راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران  برگزار می‌شود.

شهید سید عبدالمحمد تقوی ۲۲ بهمن سال ۱۳۴۳ در شهر سوق از توابع شهرستان کهگیلویه متولد شد و ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۴ نیز در منطقه عملیاتی اروند و عملیات فاو به شهادت رسید.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می توانند سه‌شنبه ۲۹ بهمن ماه ساعت 16 به سالن سرای کتاب موسسه خانه کتاب به نشانی خیابان انقلاب، خیابان فلسطین و برادران مظفر، پلاک۱۰۸۰، طبقه منهای دو مراجعه کنند.

 

نقد کتاب "هنر، خیال، زیبایی"

نشست نقد این کتاب روز شنبه سوم اسفند از ساعت ۱۶ با حضور مصطفی ملکیان و مریم جعفری در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

در خبر برگزاری این نشست آمده است: به تازگی کتاب "هنر، خیال، زیبایی" نوشته‌ مریم جعفری در نشر کرگدن منتشر شده است. در این کتاب، نویسنده مسایل حوزه‌ زیبایی‌شناسی را که یکی از شاخه‌های مهم فلسفه است بر کتاب "فیه‌مافیه" مولانا جلال‌الدین بلخی عرضه و پاسخ‌های "فیه‌مافیه" را به برخی از پرسش‌های زیبایی‌شناسی ذکر کرده است.

شاید بتوان پرسش‌هایی را که "فیه‌مافیه" به آن‌ها پاسخ داده است بدین صورت دسته‌بندی کرد: مسایل مربوط به فلسفه‌ هنر، کارکرد هنر، مفهوم هنر، فرآیند آفرینش هنری، هنر و لذت، فلسفه‌ زیبایی، مفهوم زیبایی، آفاقی یا انفسی بودن زیبایی و فلسفه‌ نقد.

شهر کتاب در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم واقع است.