سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: علی باباجانی نویسنده و شاعر، با این توضیح که رمان "بچه‌های کوچه شهناز" را در دست انتشار دارد به هنرآنلاین گفت: این کتاب را برای نوجوانان با موضوع انقلاب و دفاع مقدس نوشتم.

او با بیان این‌که کتاب توسط انتشارات موزه انقلاب اسلامی نشر می‌یابد، افزود: این رمان سرگذشت یک شخص است که از دوره نوجوانی او آغاز می‌شود و  با مبارزاتش شکل می‌گیرد.  

باباجانی که مجموعه شعر "منهای یک" را برای چاپ به انتشارات ارغوان سپرده، ادامه داد: اشعار این کتاب با محتوای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم برای نوجوانان سروده شده است.

او با این توضیح که قالب بیشتر شعرهای کتاب سپید و نیمایی است، تصریح کرد: "منهای یک" حدود 20 شعر را دربرمی‌گیرد و سروده‌های 5-6 سال اخیر است. برخی از شعرهای کتاب در جشنواره شعر دفاع مقدس برگزیده شدند.  

باباجانی همچنین از آماده‌سازی مجموعه شعر "تخته سفید دل من" برای نوجوانان خبر داد و افزود: قالب و موضوع اشعار کتاب آزاد است و از سوی انتشارات فرهنگ و هنر گویا منتشر می‌شود.

او که مجموعه داستان طنز "از دفتر خاطرات یک گربه" را در دست انتشار دارد، اظهارداشت: این مجموعه که برای مخاطب کودک نوشته شده حاوی 12 داستان است و توسط انتشارات مدرسه به چاپ می‌رسد.

باباجانی درباره محتوای این کتاب توضیح داد: ماجرای گربه‌ای است که در هر داستان وارد یک مکان جدید می‎شود و اتفاقات طنزی برایش رخ می‌دهد. شخصیت یکی است ولی با اتفاقات متنوعی در استادیوم ورزشی، مدرسه، خانه و مجلس عروسی روبرو هستیم. این اتفاقات موقعیت‌های طنزی را به وجود می‌آورند که برای مخاطب خنده‌دار است. مجموعه داستان "از دفتر خاطرات یک گربه" همراه با تصویرگری به صورت دفتر خاطره منتشر خواهدشد. 

او با بیان این‌که چاپ سوم مجموعه 12 جلدی "حنانه" به تازگی روانه بازار کتاب شده، اضافه کرد: این اثر که مختص گروه سنی کودک است توسط انتشارات به‌نشر با محوریت مسایلی چون حجاب و ارزشمندی دختران منتشر شده.

باباجانی این روزها علاوه بر سردبیری مجله "سنجاقک" برای گروه سنی خردسال که به صورت ماهنامه چاپ می‌شود مشغول آماده‌سازی طرح رمانی با ماجرای جنایی پلیسی است.

"آدم برفى چشم تیله‌اى"،‌ "دو تکه ماه"، "بهار کى مى‌آید"، "آن‌جا که دلم جا ماند"، "اتل متل یه بابا" و "تو را صدا می‌زنم" عناوین برخی آثار منتشر شده اوست.