مسعود سلطانی‌زاده درباره طرح تاسیس تئاترشهر در استان کرمان به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: بعد از سی سال خدمت در عرصه هنرهای نمایشی یکی از موانع تئاتر را نبود سالن اختصاصی در این عرصه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دانم معتقدم تاسیس تئاتر شهر در استان‌ها یکی از اساسی‌ترین و بهترین خدمات معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به گروه‌های تئاتر شهرستانی است.

وی با اشاره به حجم انبوه تولیدات نمایشی در استان کرمان در سال گذشته بیان کرد: اگر سالن مختص برای اجراهای تئاتر در هر استان وجود داشته باشد تکلیف گروه‌های تئاتری مشخص می‌شود و تولیدات مختلف برای سلیقه‌های گوناگون مردم در این سالن‌ها روی صحنه می‌رود. سال گذشته در کرمان تولیدات نمایشی بسیاری ایجاد شد اما سالن برای اجرای نمایش‌ها نداشتیم.

مدیر انجمن هنرهای نمایشی کرمان عنوان کرد: هنرمندان کرمان با حضوری بالغ بر صد سال در عرصه هنرهای نمایشی حق داشتن تئاتر شهر را دارند. در کرمان تالار عماد در مجتمع چند منظوره انتظار برای فعالیت‌های گروه‌های تئاتری وجود دارد که سالنی غیر استاندارد برای فعالیت‌های ما است و علاوه بر تئاتر برای فعالیتهای دیگر نیز اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به این مسئله که طرح تاسیس تئاترشهر در استان کرمان عملی شده است گفت: خوشبختانه با طرح تاسیس تئاترشهر در کرمان نگرانی‌های هنرمندان برای اجرای نمایش خود کاهش یافته و تئاترشهر کرمان با ظرفیت سالنی 500 نفری در اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین در تلاشیم پلاتویی را نیز در استان راه اندازی کنیم.

سلطانی‌زاده تصریح کرد: از طریق انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان 54 گروه برای دریافت پروانه اجرا به اداره کل تهران معرفی شدند و 23 گروه از این تعداد پروانه اجرای خود را دریافت کردند و 40 میلیون تومان به گروه‌های فعال شهر کرمان داده شد.

نادر فلاح کارشناس هنرهای نمایشی وزارت ارشاد استان کرمان نیز در این رابطه به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: استان کرمان با گروه‌های تئاتری فعال خود ظرفیت اجرای این طرح را دارا است، طرح تاسیس تئاتر شهر در کرمان از اقدامات مثبتی است که منجر به مرکزیت تئاتر و گروه‌ها و دلگرمی آنها برای ادامه فعالیتهای خود می شود.

انتهای پیام/54/53