به گزارش هنرآنلاین، غرفه انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس در نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر اقدام به برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی کرده است.

از جمله برنامه‌های این انجمن در چهارمین روز از نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر مورخ یکشنبه 27 بهمن سال جاری، به شرح زیر است:

برپایی مسابقه زنده طراحی پوشاک مدارس با مشارکت جمعی از دانش‌آموزان مقطع تحصیلی هنرستان از دیگر ویژه برنامه‌های روز چهارم نهمین جشنواره مد و لباس فجر در غرفه انجن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس است.

امروز در بخش دیگری از این ویژه‌برنامه‌ها، کارگاهی به منظور آموزش پنل کامل مروارید‌دوزی، روبان‌دوزی و گل‌دوزی روی لباس فرم مدارس با حضور سمانه نورآئین از مربیان صنایع دستی برگزار می‌شود.

روز دوشنبه 28 بهمن نیز نشست تخصصی با موضوع روانشناسی رنگ در لباس فرم مدارس برگزار خواهد شد. مدرس نشست نسیم نجفی کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی و عضو انجمن روانشناسی ایران است.

سرفصل‌های این نشست عبارتند از رنگ و تأثیر روانی آن بر سلامت ذهن و یادگیری دانش‌آموزان، تأثیر روانشناسان در فرم‌دهی و استفاده از رنگ‌ها در مدارس، تعریف روانشناسی رنگ، تقسیم‌بندی رنگ‌ها، معرفی انواع رنگ‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها در لباس دانش آموزان، ضرورت استفاده از رنگ و طرح در مدارس ایران، تأثیر رنگ لباس در فرم دهی، قانون پذیری، یادگیری، اجتماعی کردن و رشد شخصیت دانش‌آموزان وتأثیر رنگ بر اندام‌های حسی دانش آموزان، تقسیم‌بندی رنگ بر اساس سن و جنسیت، بررسی روایات اسلامی در زمینه پوشش و رنگ تحقیقات مشابه در این حوزه در کشورهای دیگر و مباحثی که ممکن است در حین پرسش و پاسخ و نیاز مخاطبین مطرح شود.