سرویس موسیقی هنرآنلاین: در شب سوم اجراهای مربوط به سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، شامگاه جمعه ۲۵ بهمن‌ماه و در سئانس ابتدایی ساعت 18:30 ارکستر بادی پارس به سرپرستی ناصر نظر و رهبری حسین شریفی با همراهی سازهای کوبه‌ای و گیتار الکتریک و گیتار بأس و پیانو در تالار وحدت با اجرای قطعاتی از موسیقی کلاسیک، آثار موسیقی سینمای جهان و چند قطعه محلی اجرایی موفق و خاطره‌انگیز را در کارنامه خود ثبت کرد.

در قسمتی از کنسرت حسین شریفی از ناآشنا بودن سازهای بادی در ایران سخن گفت و از عزم مجموعه ارکستر پارس در شناساندن این سازها سخن گفت و افزود: سازهای بادی فقط برای احرای قطعات مارش گونه و نظامی نیستند و این سازها قابلیت اجرای قطعات رمانتیک و حتی آوازی را هم دارند.

در این اجرا ارکستر پارس با آنسامبل ارکستر بزرگ پاپ کلاسیک با خوانندگی علیرضا هاشمی فر به روی صحنه رفت و قطعات "اوورتور کارمن" اثر جرج بیزه، "پتری گون" و "رودخانه ماه" اثر هنری مانسینی، "مرا به ماه ببر" اثر برت هوارد، "کاروان" اثر دوک الینگتون، "احساس خوب" اثر آنتونی تیولی، "نوسان" و "تیک و تاک" اثر حسین شریفی، موسیقی فیلم "پاپیون" اثر جری گلداسمیت، "شکار آهو" منوچهر اسلامی، "ترکیش مارش" اثر ولفگانگ آمادئوس موتزارت، "اورتوور اپرای کارمن" اثر حرج ریزه (برای کوارتت)، "رودسکی مارش" اثر یوهان اشتراوس، "راه من" اثر ژاک روو و "تاریخ عشق" قطعه فولکلوریک اسپانیایی با تنظیم حسن فراهانی و چند قطعه دیگر نظیر "سوای" را اجرا کرد.

در میان اجرا حسین شریفی از سرپرست این ارکستر ناصر نظر خواست تا دقایقی با حضار صحبت کند. نظر در سخنان کوتاهی گفت: یاد روز اولی افتادم که فرزندم یک اکتاو کامل را اجرا کرد. بسیار خوشحالم که رهبر این ارکستر به زیرساخت یک ارکستر که همان کوک صحیح است توجه شایانی داشته است.

وی افزود: در این کنسرت عشق وافر حسین شریفی به اینکار کاملاً مشهود بود. خوشحالم که در سه دهه گذشته موفق شدیم روی پای خود بایستیم. امیدوارم نوجوانانی که در این کنسرت حضور دارند در آینده نیز حضور موفقی در این صحنه و سایر صحنه‌ها داشته باشند.

در انتها پس از تشویق ممتد حاضران قطعه سوای بعنوان قطعه بیز مجدداً اجرا شد. این قطعه در سال 2004 با اجرای مجددی برای فیلم "برقصیم؟" با بازی سوزان ساراندون و ریچارد گیر به شهرتی جهانی دست یافت.

ارکستر پارس در سال ۱۳۶۴ با هدف آموزش موسیقی به کودکان و نوجوانان توسط ناصر نظر پایه‌گذاری شد.

"ماه بی تکرار من" حجت اشرف‌زاده در وحدت

در سومین شب از جشنواره موسیقی فجر و در نوبت دوم اجراهای تالار وحدت، حجت اشرف‌زاده در شامگاه جمعه ۲۵ بهمن‌ماه در ساعت 21:30 با گروه خود بنام ماهیما عاشقانه‌های خود را تقدیم هواداران کرد که برای شنیدن صدای هنرمند مورد علاقه خود تمام صندلی‌های تالار وحدت را اشغال کرده بودند.

این هنرمند در ابتدای کنسرتش خطاب به جمعیت گفت: در تالار وحدت جایی که بسیاری از بزرگان موسیقی ایران در آن هنرنمایی کردند کار ساده‌ای نیست، و امشب من این افتخار را دارم که در این سالن برای شما هنرنمایی می‌کنم و خوشحالم که این افتخار در شبی نصیب من شده که معطر به عطر وجود نازنین مادران است و اجرای من در شبی برگزار می‌شود که در آستانه روز مادر هستیم و من این اجرا را تقدیم مادران عزیز میهنم می‌کنم. و خوشحالم در این شب عاشقانه‌هایم برای مردمی می‌خوانم که عاشقشان هستم.

وی در ادامه از حضور محمدعلی بهمنی ترانه‌سرای معاصر در سالن خبر داد که باعث تشویق ممتد این ترانه‌سرا توسط حاضران در سالن شد.

این هنرمند در کنسرت شب گذشته خود قطعات "بی‌خبر از تو"، "آتشم باش"، "عاشق توام"، "دلم گریه میخواد"، "جان منی تو"، "ماه و ماهی" و "نگارم" را اجرا کرد.

این هنرمند در ادامه برنامه خود با بیان این که ماه نماد عاشقی و نرسیدن است قطعه بعدی خود را با نام "ماه بی‌تکرار من" اجرا کرد.

در ادامه قطعه "برف آمد" با ترانه‌ای از روزبه بمانی و قطعه‌ای خراسانی به نام "عزیز بشینه کنارم"، "مهدخت" و ترانه قطعه "پرسون پرسون"، "سفر نرو" توسط گروه ماهیما و صدای اشرف‌زاده اجرا شد. پایان‌بخش اجرای گروه ماهیما و اشرف‌زاده تکرار قطعه "آتشم باش" بود.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر از 23 بهمن تا پنجشنبه اول اسفند در شش سالن وحدت، رودکی، نیاوران، سوره، برج آزادی و میلاد نمایشگاه برگزار می‌شود.