سرویس موسیقی هنرآنلاین: ارکستر سمفونیک تهران، لوکا آکینو، کر کمیتاس، گروه آرام جان، گروه نواگردان، دوئت زهی آونر، گروه سرو خراسان، گروه ژیار، گروه تآی و گروه دوئو تآی، وحید اسداللهی و محسن ابراهیم‌زاده روز شنبه 26 بهمن‌ماه روز شنبه در تهران برنامه اجرا می‌کنند.

تالار وحدت

ارکستر سمفونیک تهران

ارکستر سمفونیک تهران پس از پشت سر گذاشتن روزهای پرتلاطم، این بار نیز بدون حضور شهرداد روحانی و با رهبری مهمان نصیر حیدریان شنبه 26 بهمن از ساعت 18:30 روی صحنه می‌رود.

روحانی که رهبر و مدیریت هنری ارکستر سمفونیک تهران را بر عهده دارد، چندی پیش به دلیل عارضه قلبی و به دستور پزشک معالج در خارج از کشور مشغول درمان است و این ارکستر تا زمان بهبود اوضاع جسمی روحانی، توسط رهبران مهمان به اجرا خواهد پرداخت.

لوکا آکینو/ تریو جز ایتالیا

کنسرت لوکا آکینو نوازنده ترومپت ایتالیایی شنبه 26 بهمن از ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

لوکا آکوینو یکی از نوازندگان بااستعداد ترومپت ایتالیایی است که به دلیل ابتکارات و صدای منحصربه‌فرد ترومپتش معروف است. او که در شهر بنونتو در جنوب ایتالیا متولد شده است، از سن 19 سالگی و عمدتاً به‌صورت خودآموز شروع به نواختن ترومپت کرد. در سال 2007 کمپانی یونیورسال موزیک اولین آلبوم او را با نام "بالاتر از ابرها" به‌عنوان سرپرست گروه منتشر کرد و یک سال بعد آلبوم "لوناریو" منتشر شد. این هنرمند ایتالیایی پس از بنیان‌گذاری جشنواره موسیقی "ریوربری" در ایتالیا، در سال 2012، به کوارتت سازهای کوبه‌ای "مانو کچه" پیوست و دو آلبوم با آن‌ها ضبط کرد.

تالار رودکی

گروه کُر کمیتاس

کنسرت گروه کُر کمیتاس به رهبری آربی بابومیان شنبه 26 بهمن از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

گروه کُر "کمیتاس" یک گروه کر ارمنی است که فعالیت خود را از سال 1358 آغاز کرد. این گروه کر به احترام "کمیتاس" آهنگساز شهیر ارمنستان نام‌گذاری شده است. اعضای این گروه قرار است در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به رهبری آربی بابومیان به روی صحنه بروند. بابومیان در رشته آهنگسازی و رهبری ارکستر تحصیل کرده و اجراهای موفقی را پشت سر گذاشته است.

سالن نیاوران

گروه آرام جان

کنسرت گروه آرام جان به سرپرستی علی صحفی و خوانندگی مهدی محمدی شنبه 26 بهمن از ساعت 18:30 برگزار خواهد شد.

گروه موسیقی آرام جان، گروه تازه تأسیسی به سرپرستی و آهنگسازی علی صحفی است که ساختار آن را بر اساس آهنگسازی نوین موسیقی ایرانی و نگرش بر ردیف موسیقی ایرانی و شکل گرفته است. "آرام جان" در عین گروه‌نوازی به شیوه موسیقی کلاسیک ایرانی، از شیوه‌های نوازندگی نوگرایانه نیز بهره می‌برد.

گروه نواگردان

گروه نواگردان به سرپرستی پویا محمدی و خوانندگی مهدی اصغرپور شنبه 26 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

گروه موسیقی نواگردان از سال 94 فعالیت خود را آغاز کرد. این گروه در سال‌های 94 و 95 مقام نخست را در جشنواره موسیقی فجر استان زنجان کسب کرده و همچنین در سال 97 کنسرتی را در سالن خانه هنرمندان، با حمایت خانه موسیقی برگزار کرد.

دوئت زهی آونر

کنسرت دوئت زهی دنیل آونر نوازنده ویولن اتریشی شنبه 26 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.

دنیل آونر از یک مادر پیانیست و پدر ویولونیست در وین به دنیا آمد و در یک مدرسه موسیقی عادی کار خود را شروع کرد، سپس در دانشگاه موسیقی وین وارد تحصیلات مقدماتی شد، تا مقطع لیسانس در آنجا ماند و برای تحصیل کارشناسی ارشد به سالزبورگ رفت. در وین استاد اصلی وی ویولونیست کریستین آلتنبرگر بود که بیشتر آنچه امروز از ویولن می‌داند را از او فراگرفت. آونر پس از آموزش نزد آلتنبرگر برای حدود 6 سال تحصیلات خود را در موتسارتیوم دانشگاه سالزبورگ ادامه داد و در آنجا با یک پیانیست به نام رابین گرین آشنا شد که تأثیر فراوانی بر روی او داشت و. این دو مدت کوتاهی بعد اولین کنسرت را با هم در لندن اجرا کردند. وی همچنین به همراه همسرش باربارا یک گروه موسیقی دوئت ویولن تأسیس کرد و در سراسر جهان ازجمله آفریقای جنوبی، بلیز، مکزیک و ... به اجرای برنامه پرداختند. آونر از سال 2009 در تریو موتزارت وین حضور دارد و بیشتر کنسرت‌های آن‌ها در انگلیس، هلند و آلمان برگزار می‌شود.

سالن سوره

گروه سرو خراسان

تازه‌ترین کنسرت گروه سرو خراسان به سرپرستی عزیز تنها و خوانندگی محمد قیوم امینی و امین قیومی از ساعت 18:30 روز شنبه 26 بهمن برگزار می‌شود.

گروه سرو خراسان از سال 86 تاکنون موسیقی مقامی خراسان جنوبی را در اقصی نقاط ایران و حتی جهان اجرا کرده‌اند. جشنواره‌ نواهای رضوی، رتبه‌ی دوم جشنواره موسیقی مقامی استان‌های شرق کشور و اجرا در کنسرت اکسپو 2010 چین و استانبول بخشی از فعالیت‌های این گروه خراسانی است.

گروه ژیار

گروه موسیقی فولکلور ژیار شنبه 26 بهمن‌ بعد از اجرای گروه سرو خراسان به مدت 45 دقیقه در تهران اجرای زنده خواهد داشت.

11 نفر از علاقه‌مندان و هنرمندان موسیقی مقامی استان در این گروه حضور دارند.  اعضای این گروه را لیلا انبارلو، ارشک زعفرانی، حمید گریوانی، بهنام ایزدی، علی فتحی، نوید نجات، تورج نراقی، جواد ساعدی، فرزاد حاتمی و حسین غلامی تشکیل می‌دهند. هنرمندان گروه ژیار با حضور در جشنواره موسیقی فجر تهران، قطعات "الله مزار"، "سردار عیوض خان"، "شاهسیار"و "لاریک" را اجرا خواهند کرد.

ژیار کلمه اصیل کرمانجی به معنی فرهنگ و تمدن است و هدف اصلی این گروه حفظ فرهنگ و تمدن خطه خراسان و موسیقی مقامی استان و کشور است. سرپرستی این گروه را مجید کلابی بر عهده دارد که از سن 9 سالگی نزد استاد رحیم رضایی نوازندگی دوتار را فرا گرفته است. او در حال حاضر مدرس دوتار در بجنورد و تا به امروز از سنین نونهالان تا بزرگسالان در جشنواره‌های موسیقی مقامی بجنورد خراسان در رشته تک‌نوازی دوتار مقام‌های بسیاری را کسب کرده است و بزرگ‌ترین دستاورد "گروه ژیار" شرکت در فستیوال موسیقی فولکلور کشور ارمنستان است. موسیقی مقامی خراسان شمالی با توجه به حضور قبایل و طوایف مختلف از فرهنگ موسیقیایی بسیار غنی برخوردار است که می‌توان آن را به سه بخش کرمانجی، ترکی و ترکمنی تقسیم کرد.

گروه‌های "تآی" و "دوئو تآی"

کنسرت دو گروه تآی و دوئو تآی شنبه 26 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد. اجرای این دو گروه مبتنی بر ساز سنتور است.

گروه دوئو تآی را امیرحسین رئوفی (کارشناس ارشد نوازندگی موسیقی ایرانی) و حمید فروزان (کارشناس ارشد موسیقی‌شناسی) در سال 1389 در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران تشکیل دادند. دوئو تآی فعالیتش را با اجراهای دانشجویی در دانشکده موسیقی شروع کرد و نخستین پروژه آن اجرای دونوازی "فانوس" اثر زنده‌یاد فرامرز پایور بود. در سال 1393 به پیشنهاد استاد اردوان کامکار اولین اثر دوئو تآی در شیوه سنتورنوازی معاصر به‌صورت گروهی ساخته و تنظیم شد و پس از آن دو اثر از همین هنرمند نیز بازتنظیم و به همراه چند قطعه دیگر در کنسرت‌های مختلف اجرا شد.

گروه تآی نیز در سال 1389 در دانشکده موسیقی دانشگاه تهران توسط امیرحسین رئوفی، حمید فروزان و پدرام جوادزاده تشکیل شد. این گروه مسیر خود را با تجربه سه سنتور سل کوک آغاز کرد و پس از سنجش تمامی گستره‌های صوتی ساز سنتور و آزمون و خطای بسیار به ترکیب‌بندی دو ساز سل کوک و یک سنتور باس رسید.

نخستین تجربه جدی تریو تآی بازتنظیم قطعه "نی نوا" اثر استاد حسین علیزاده بود که در سال 1392 در تالار فارابیِ دانشگاه هنر تهران به روی صحنه رفت. در ادامه بنا بر مصالح موسیقایی جدید، سازهای کوبه‌ای و آواز نیز به اعضای اصلی این گروه اضافه شدند. تآی به معنی نغمه است. گروه تآی در جشنواره موسیقی فجر به خوانندگی علیرضا برنجیان روی صحنه می رود.

برج آزادی

گروه وحید اسداللهی

تازه‌ترین کنسرت گروه وحید اسداللهی شنبه 26 بهمن از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

اسداللهی هم‌اکنون از هنرمندان صاحب سبک نقاره در ایران و جمهوری آذربایجان است. گروه وحید اسداللهی نیز فعالیت خود را از سال 1394 آغاز کرده و تاکنون اجراهای متعددی را روی صحنه برده است.

میلاد نمایشگاه

محسن ابراهیم‌زاده

کنسرت محسن ابراهیم‌زاده شنبه 26 بهمن در دو سئانس 18:30 و 21:30 برگزار خواهد شد.

ابراهیم‌زاده متولد سال 1366 در تربت حیدریه است. او از سال 1388 فعالیت موسیقی خود را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کرد. اولین کنسرت رسمی این خواننده در سال 1394 در شهر کرج برگزار و با استقبال مردم مواجه شد. پس از وقفه‌ای طولانی در سال 1396 او در تهران روی صحنه رفت و دور جدید فعالیت‌هایش را از سر گرفت.