سرویس موسیقی هنرآنلاین: ارکستر پارس، گروه ماهیما، ارکستر فرهنگ و هنر، کوارتت تار، همنوازان وداد و فاخته، اقبال آذر، گروه میسان، گروه هاوار، خنیاگران خیام، گروه اش و رضا بهرام روز جمعه در تهران برنامه اجرا می‌کنند.

تالار وحدت

ارکستر پارس

کنسرت ارکستر پارس به رهبری ناصر نظر جمعه 25 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

این ارکستر در سال 1364 با هدف حفظ و اشاعه موسیقی کودکان و توسعه روش‌های نوین آموزش موسیقی پایه‌گذاری شد. برگزاری کلاس‌های آموزشی موسیقی در این حوزه برای کودکان و نوجوانان و همچنین آموزش مربیان در سراسر ایران از مهم‌ترین فعالیت‌های این گروه است. این گروه به‌صورت فعال از چهارمین جشنواره موسیقی فجر و نیز هر سال به مناسبت روز جهانی کودک به اجرای برنامه پرداخته است.

ناصر نظر (سرپرست ارکستر)، حسین شریفی (رهبر ارکستر بادی)، کیانا فاطمی‌فر، راژان بیات، سینا کاووسی (فلوت)، فربد هوشنگی، نگین نیک نژاد (ابوا)، امین بلورچیان، آنیتا یعقوبی، هین موسوی، کیان عیوض زاده (کلارینت)، امیرحسین صادقی (باس کلارینت)، ثمیلا تحویلداری، صالح اشرفی (ساکسیفون تنور)، علیرضا حمزه‌لو، سالار خاتون آبادی (ساکسیفون آلتو)، علیرضا متوسلی، اشکان عزیز‌خانی (فاگوت)، امیررضا صالحی، علی مکی، کیمیا خانزادی، ارشیا والی (ترومپت)، فرشاد شیخی، نرگس تقی‌پور، باران ذوالفقاری، دینا کهن، لیلین تیموری (هورن)، رامین براتی، سپهر عباسی، سهیل مرادی (ترومبون)، نامی نظر (یوفونیون)، بابک میردادیان (توبا)، مدیا هاشمی (پیانو)، نگار نیازمند، صبا عبدی، بردیا شیرازی، سهیل لاهیجانی، آرمین امیری، آرسام کنعانی (پرکاشن)، امیرحسین رحیمی (گیتار الکتریک)، فرید الهی (گیتار باس) و سجاد منوچهری (درامز) به خوانندگی علیرضا هاشمی‌فر اعضای ارکستر پارس را تشکیل می‌دهند.

گروه ماهیما (حجت اشرف‌زاده و آرش جامع)

حجت اشرف‌زاده همراه با گروه ماهیما جمعه 25 بهمن از ساعت 21:30 روی صحنه خواهد رفت.

قرار است قطعاتی که طی هفته‌های گذشته توسط گروه ماهیما در برج میلاد تهران اجرا شد، در کنسرت پیش ‌رو نیز اجرا شود. این کنسرت در حال و هوای موسیقی پاپ-ایرانی است که در سازبندی تغییری ایجاد نشده است. همچنین به‌احتمال فراوان در این کنسرت قطعه تازه منتشرشده "نگاهم" نیز اجرا خواهد شد.

تالار رودکی

ارکستر فرهنگ و هنر

کنسرت ارکستر فرهنگ و هنر به رهبری نادر مشایخی جمعه 25 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

ارکستر فرهنگ و هنر به سرپرستی سوسن تقی پور و به رهبری علی‌اکبر قربانی و شهرام توکل به همراه جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان موسیقی در تابستان 1393 شکل گرفت. این ارکستر تاکنون در تالار وحدت، رودکی، برج میلاد و شهرهای مختلف ایران به روی صحنه رفته است.

کوارتت تار

تازه‌ترین کنسرت گروه موسیقی نواساز کوارتت تار به سرپرستی علی‌اصغر عربشاهی جمعه 25 بهمن از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

گروه موسیقی نواساز به سرپرستی علی‌اصغر عربشاهی در سال 1395 تشکیل شد و اجرای کنسرت "سیاه‌مشق" در تالار رودکی در سال 95، شرکت در جشنواره کلاسیک ایرانی در سال‌های 95 و 96، اجرای کنسرت کوارتت تار در سال 97 در تهران و شیراز ازجمله فعالیت‌های این گروه است.

این کنسرت در دو بخش برگزار می‌شود که بخش نخست آن به تک‌نوازی تار اختصاص دارد. در بخش دوم کنسرت نیز قطعات رهگذار، تک‌نوازی، قطعه آذری به آهنگسازی عبدالله قربانی و تنظیم علی‌اصغر عربشاهی، تک‌نوازی، ضربی غوغا، تک‌نوازی، مقدمه هنگامه در هنگام و ضربی سبک‌بار اجرا خواهد شد. علی‌اصغر عربشاهی (سرپرست گروه و نوازنده تار)، سهیل کاکاوند (نوازنده بم‌تار) و آناهیتا رمضانی و مسعود آذین (نوازنده تار) اعضای ارکستر را تشکیل می‌دهند.

سالن نیاوران

همنوازان وداد

کنسرت گروه همنوازان وداد به سرپرستی کیارش داوودی و منصوره جمعه زاده جمعه 25 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

همنوازان وداد در سال 1395 با گروهی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌ موسیقی تشکیل شد. این گروه آلبوم "فریاد هجران" را در دست تولید دارد و در نقاط مختلفی از ایران به اجرا پرداخته است.

همنوازان فاخته

تازه‌ترین کنسرت گروه همنوازان فاخته به سرپرستی خشایار پارسا جمعه 25 بهمن از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

اجرای گروه همنوازان فاخته در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر با تمرکز بر روی تصنیف دوره قاجار است. گروه همنوازان فاخته در سال 1386 به سرپرستی خشایار پارسا در شهر تنکابن تأسیس شد.

خط فکری این گروه بازسازی آثار دوره تیموری (موسیقی مقامی ایران)، دوره قاجار (موسیقی دستگاهی ایران)، دوره پهلوی و آهنگسازی بر اساس هر دوره است. این گروه تا به حال کنسرت‌های متعددی در شهرهای مختلف ایران و خارج از ایران برگزار کرده و تجربه شرکت در چند جشنواره معتبر را داشته است.

گروه همنوازان فاخته بعد از جشنواره آلبوم تصنیف و ترانه (تصنیف دوره قاجار و ترانه دوره پهلوی) را رونمایی می‌کند، و یک آلبوم با نام محتشم (مکتب منتظمیه دوره تیموری) با صدای مهدی امامی در دست انتشار دارد. اعضای گروه همنوازان فاخته عبارتند از: هدایت کلاری (رباب)، محمدمهدی شیخ (تار)، ابوذر حسینی (عود)، آرمان حیدریان (کمانچه)، حسین گازر (تنبک)، علیرضا رسولی (قیچک)، نیما داغمه چی (تار) و خشایار پارسا (سنتور).

گروه اقبال آذر

تازه‌ترین کنسرت گروه اقبال آذر به سرپرستی سبحان مهدی پور جمعه 25 بهمن از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

گروه اقبال آذر در سال 1388 به سرپرستی سبحان مهدی پور آغاز به کار کرد. این گروه علاوه بر برگزاری چندین کنسرت، آلبوم‌های "یادواره اقبال آذر" را در دو شماره منتشر کرده است.

سالن سوره

گروه میسان

تازه‌ترین کنسرت گروه میسان به سرپرستی مهدی سواری و خوانندگی علی نیری جمعه 25 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

گروه هنری میسان در سال 1380 تشکیل شد و با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت قانونی و رسمی آغاز به کار کرد. میسان در زمینه موسیقی روستایی و موسیقی مقامی شهری با سازهای زهی و کششی و بادی و کوبه‌ای فعالیت می‌کند.

گروه هاوار

گروه موسیقی هاوار به سرپرستی ناصح بهرام بیگی و خوانندگی ناصر یاره جمعه 25 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

گروه هاوار در سال 1385 به سرپرستی ناصح بهرام بیگی شکل گرفت. این گروه طی سالیان فعالیت خود در جشنواره‌های موسیقی مقامی ایران، عراق، ترکیه و آذربایجان با اجرای مقامات موسیقی کردی کرمانجی، هورامی، سورانی و کلهری در قالب بیت، بند، لاوک، قطار، حیران، ستران و گورانی شرکت کرده است.

گروه خنیاگران خیام

کنسرت گروه خنیاگران خیام به سرپرستی صمد برقی و خوانندگی مهدی تفکری منش جمعه 25 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.

گروه خنیاگران خیام در سال 1395 با حضور جمعی از هنرمندان موسیقی خراسان و به سرپرستی صمد برقی با هدف تمرین و اجرای آثار بزرگان موسیقی ایرانی و همچنین ارائه تجربه‌های جدید تشکیل شد.

این گروه در اسفندماه 1396 موفق به حضور و اجرای موسیقی ایرانی در پنجمین "فستیوال بین‌المللی موسیقی موغام" در کنسرواتوار ملی آذربایجان شد.

برج آزادی

گروه اَش

کنسرت گروه اَش به سرپرستی علیرضا اشرف پور جمعه 25 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.

این گروه موسیقی در ابتدای سال 1398 توسط علیرضا اشرف پور (نوازنده گیتار الکتریک، فرتلس و خواننده) تشکیل شد. اعضای این گروه را هنرمندانی باسابقه تشکیل می‌دهند که هر کدام پیش از این تجربه حضور در اجراهای صحنه‌ای و آلبوم‌های مختلف را داشته‌اند. آهنگسازی و تنظیم قطعات گروه را نیز علیرضا اشرف پور بر عهده دارد.

میلاد نمایشگاه

رضا بهرام

رضا بهرام تازه‌ترین کنسرت خود را جمعه 25 بهمن در دو سئانس 18:30 و 21:30 برگزار خواهد کرد.

بهرام خواننده پاپ و آهنگساز در سال 1370 در شهر یزد متولد شد. او تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی در رشته مدیریت مالی از دانشگاه علم و فرهنگ یزد ادامه داد. اولین قطعه‌ای که از این خواننده پاپ منتشر شد و در شهرت او تأثیر بسزایی داشت، قطعه "از عشق بگو" است.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر از 23 بهمن تا پنجشنبه اول اسفند در شش سالن وحدت، رودکی، نیاوران، سوره، برج آزادی و میلاد نمایشگاه برگزار می‌شود. در این مدت 82 گروه در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، ارکسترال، پاپ، تلفیقی، بانوان، ‌کودک و نوجوان با 92 اجرا روی صحنه می‌روند.