سرویس سینمایی هنرآنلاین: در شب دوم سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، امید حاجیلی خواننده ریتمیک موسیقی پاپ شامگاه 24 بهمن‌ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه رفت.

این کنسرت با حضور حاجیلی و ارکستر او روی صحنه و اجرای قطعه "مجنون" آغاز شد و در ادامه حاجیلی گفت: کنسرت امشب در قالب جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌شود ولی من و ارکسترم می‌خواهیم سنگ تمام بگذاریم تا همه با حال خوش سالن را ترک کنند."

مخاطبان حاضر در سالن از وعده‌ای که حاجیلی داد به وجد آمدند و او و ارکسترش را تشویق کردند. در ادامه حاجیلی به سراغ اجرای یکی از قدیمی‌ترین آهنگ‌های خود یعنی "ربابه" رفت. پس از "ربابه"، آهنگ شاد "تردست" را اجرا کرد که برای اجرای این قطعه، سه نوازنده دیگر به ارکستر حاجیلی بر روی صحنه اضافه شدند.

نوازندگان با انرژی بسیار بالایی حاجیلی را همراهی می‌کردند و حالا نوبت محسن شریفیان نوازنده نی انبان بود که به روی صحنه بیاید تا حاجیلی را در اجرای آهنگ محلی "ای داد بیداد" همراهی کند.

پس از اجرای این آهنگ محلی، حاجیلی با اشاره به حضور متعدد نوازندگان و انرژی بالای آن‌ها برای اجرای کنسرت به نقد برخی از تماشاگران حاضر در سالن پرداخت و گفت: ما هیئت ژوری نمی‌خواهیم." پس از این صحبت‌ها بود که دوباره شور و هیجان طرفداران حاجیلی در سالن حکم‌فرما شد و او یکی دیگر از آهنگ‌های شاد خود با نام "باریکلا" را اجرا کرد.

حاجیلی در ادامه آهنگ‌های خاطر‌ه‌انگیز "ترک دیار" و "رعنا" را به ترتیب با لهجه‌های خراسانی و شمالی اجرا کرد، اما این پایان بازخوانی آهنگ‌های خاطره‌انگیز نبود و حاجیلی با اضافه کردن ساز آذری، قطعه "بری باخ" را خواند. "برزی بارون" هم نام قطعه بعدی بود که حاجیلی اجرا کرد. این قطعه تلفیقی از دو ترانه معروف کردی (برزی) و لری (بارون) است که بخش‌هایی به زبان فارسی به آن اضافه شده است.

یکی از نکات جالب توجه این کنسرت، نحوه معرفی نوازندگان ارکستر بود که هر کدام از آن‌ها پس از تک‌نوازی ساز خودشان توسط حاجیلی به هواداران معرفی می‌شدند. پس از معرفی نوازندگان، حاجیلی با اجرای قطعه پرطرفدار "دلبر" با هواداران خود خداحافظی کرد.

آرشام غفوری (گیتار الکتریک)، رادین رفیع زاده (درامز)، یاسر گرجی (سرنا)، محسن تقی‌نژاد (دف)، محسن شریفیان (نی انبان) و ... اعضای ارکستر بودند و گروه همخوان امید حاجیلی را نیز مجید کمالی، علی‌اصغر مرادی، مریم کی احمد، پریا سمیعی و سمیرا ملک درویش تشکیل می‌دادند.

شهرام کرمی، گلاره عباسی و هادی مظفری از مهمانان ویژه این کنسرت بودند.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر از 23 تا چهارشنبه 30 بهمن در شش سالن وحدت، رودکی، نیاوران، سوره، برج آزادی و میلاد نمایشگاه برگزار می‌شود. در این مدت 82 گروه در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، ارکسترال، پاپ، تلفیقی، بانوان، ‌کودک و نوجوان با 92 اجرا روی صحنه می‌روند.