سرویس سینمایی هنرآنلاین: "قهرمان" (A Hero) فیلم جدید اصغر فرهادی دو ماه دیگر وارد مرحله پیش‌تولید می‌شود. این پروژه فارسی‌زبان قرار است تابستان سال آینده در شیراز، ایران فیلمبرداری شود.

ددلاین در خبری اختصاصی نوشت، شرکت ممنتو فیلمز اینترنشنال در پاریس، پروژه جدید فرهادی را هفته آینده در بازار فیلم اروپا (EFM) در برلین برای فروش در بازارهای جهانی عرضه می‌کند.

جزئیات طرح داستانی "قهرمان" هنوز اعلام نشده است. این اولین فیلم فرهادی بعد از تریلر روان‌شناختی "همه می‌دانند" با بازی پنه‌لوپه کروز، خاویر باردم و ریکاردو دارین است که سال گذشته فیلم افتتاحیه هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن بود.

گفته شده است "قهرمان" به سبک دیگر ساخته‌های فرهادی فیلمی پرتعلیق خواهد بود. او در این فیلم با تعدادی از بازیگران معروف ایرانی که پیش از این با او همکاری نکرده‌اند، کار خواهد کرد.

فرهادی "قهرمان" را با همکاری الکساندر ماله-گی از شرکت ممنتو فیلمز پروداکشن تهیه خواهد کرد. ماله-گی در سه پروژه آخر فرهادی شامل "گذشته"، "فروشنده" و "همه می‌دانند" با او کار کرد. ممنتو فیلمز دیستریبیوشن "قهرمان" را در فرانسه اکران می‌کند.

یک نسخه انگلیسی‌زبان از فیلمنامه این هفته پیش از حضور در بازار فیلم اروپا در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. فرهادی در 2012 برای فیلم "جدایی نادر از سیمین" برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد و برای آن فیلم نامزد اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی هم بود.

گفته می‌شود فیلمنامه "قهرمان" به همان اندازه چشمگیر است. با توجه به جوایز فوق‌العاده و فروش بسیار خوب فیلم کره‌ای "انگل"، قطعاً پروژه‌هایی مانند کار فرهادی هفته آینده در جشنواره برلین بیش از پیش مورد توجه قرار خواهند گرفت.

الکساندر مورو نایب‌رئیس بخش فروش و بازاریابی ممنتو که پنج فیلم فرهادی را فروخته است، دراین‌باره گفت: ما با افتخار یک پروژه سینمایی عالی جدید از اصغر فرهادی مؤلف بزرگ را به خریداران عرضه خواهیم کرد. او یک کارگردان استوار و استاد تعلیق است که همواره تماشاگران را به سالن‌های سینما می‌کشاند. فیلمنامه "قهرمان" کاملاً جذاب است و به بسیاری از مسائل این روزهای جوامع مدرن ما می‌پردازد.

فرهادی فیلمساز محبوب جشنواره‌های سینمایی، که نیویورک تایمز او را بزرگ‌ترین کارگردان ایرانی نامیده است، یکی از تنها شش فیلمسازی است که دو بار برنده جایزه اسکار بهترین فیلم بلند بین‌المللی شده، و تنها کارگردانی است که از اوایل دهه 1980 تاکنون به این موفقیت دست پیدا کرده است.

فیلم‌های او شامل دو فیلم برنده اسکار "فروشنده" و "جدایی نادر از سیمین" (که در دنیا بیش از 23 میلیون دلار و در آمریکا بیش از هفت میلیون دلار فروخت)، به خاطر نگرش عالی به طبقه، جنسیت و ساختار مذهبی، بخصوص در ایران، معروف هستند. فیلم‌های پر از ظرافت فرهادی که عموماً با نقش‌آفرینی‌های ماهرانه همراه هستند، اغلب تقابل‌ها و مشاجره‌های بغرنج را به تصویر درمی‌آورند که شخصیت‌ها را وا‌می‌دارد با جنبه‌های اخلاقی تصمیم‌های خود روبرو شوند.

"فروشنده" در حالی در جوایز اسکار 2016 برنده جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان شد که فرهادی در اعتراض به دستور اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در منع سفر شهروندان هفت کشور با اکثریت مسلمان از جمله ایران، در مراسم شرکت نکرد. این تصمیم فرهادی آن زمان بازتاب گسترده‌ای در دنیا داشت.