به گزارش هنرآنلاین، این نمایشگاه که کار مشترکی از فوکوس و اداره کل هنرهای تجسمی است در نظر دارد به منظور آشنایی، شناخت و ارتقای دید فرهنگی و هنری مردم ایران و پنج قاره دنیا، آثار این جشنواره را در ایران و دور دنیا به نمایش بگذارد . هفتمین جشنواره بین‌المللی خیام در قالب این تور فرهنگی و هنری در دی ماه و بهمن‌ماه سال جاری آثار برگزیده خود را در نیشابور و مشهد به نمایش گذاشت و قم و بیرجند نیز به زودی میزبان این آثار خواهند بود .

شهر نیشابور و مشهد دی ماه و بهمن‌ماه سال جاری، آثار منتخب هفتمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام را میزبانی کردند و این آثار از 20 تا 24 بهمن‌ماه به روی دیوار نگارخانه سرو مجموعه میراث جهانی باغ اکبریه شهر بیرجند خواهد رفت و 25 تا 30 بهمن‌ماه در نگارخانه فرهنگ شهر قم در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت .

جشنواره بین‌المللی عکس خیام با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفت و گوی بصری میان عکاسان و جهان و به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام به همت نمایندگی فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) و همکاری اداره کل هنرهای تجسمی برگزار می‌شود . کلوپ عکس فوکوس وابسته به موسسه فرهنگی هنری خانه خیام نماینده فیاپ در ایران است.