به گزارش هنرآنلاین، مجموعه آثار نقاشی اکبر نیکان‌پور تا 23 بهمن در گالری کاما برپاست. در این مجموعه نقاشی 42 اثر نقاشی از این هنرمند که در سال‌های 82 تا 90 با تکنیک اکرلیک خلق‌شده‌اند برای نخستین بار به نمایش درآمده است.

 در این مجموعه آثار  اکبر نیکان‌پور  طبیعت را دستمایه خلق آثار نقاشی قرار داده است. این هنرمند آثار نقاشی را در سال‌های 82 تا 90 خلق کرده است.

مجموعه آثار به نمایش درآمده این هنرمند در گالری کاما در ابعاد کوچک و بزرگ هستند این مجموعه  به لحاظ محتوایی همه یک سیر را طی می‌کنند آثار کوچک دیتیل کارهای بزرگ است و تنها عناصر آنها عوض شده است.

اکبر نیکان‌پور درباره الهام از طبیعت در آثار نقاشی‌اش می‌گوید: طبیعت مادر همه علوم است تمامی علوم و رشته‌های دیگر و رشته هنری از طبیعت نشات گرفته‌اند؛ رشته هنری را می‌بینید آوازهای طبیعت،پرندگان،صدای رودخانه‌ها،صدای آب، حجم‌هایی که در طبیعت برای مجسمه‌سازی  است و فرم‌هایی که برای مبانی گرافیک است، همه اینها دریایی از طبیعت هستند. مگر هنر یک نقطه نیست؟ نقطه بغل هم قرار می‌گیرد و می‌شود خط، خط می‌شود فرم  و فرم می‌شود حجم و بعد می‌شود فرم‌های معناگرا؛ انسان که از طبیعت دارد دور می‌شود به نظرم متضرر می‌شود و دوباره باید با طبیعت آشتی کند.

 اکبر نیکان‌پور متولد 1335 اردبیل و فارغ‌التحصیل رشته نقاشی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او کارشناسی ارشد تصویرسازی و دارای مدرک درجه یک هنری (دکترا) است. او بیش از 20 سال کتاب و مجلات کودکان و نوجوانان را تصویرسازی کرده است و ضمن دریافت جوایز مختلف سال‌هاست که در دانشگاه‌های کشور مشغول تدریس نقاشی و تصویرسازی است. نیکان‌پور همچنین مشاور و مدیر هنری، داور چندین نمایشگاه داخلی و بین‌المللی، دارای چندین جایزه داخلی و جهانی و مولف کتاب‌های بسیاری در زمینه تصویرگری است. خوش‌فامی رنگ‌های اکولین، جزو ویژگی‌های مشترک تصویری او در کتاب‌ها و مناسب برای کودکان پیش‌دبستانی است.

نمایشگاه نقاشی اکبر نیکان پور تا 23 بهمن در گالری کاما برپاست؛ علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به خیابان پاسداران،گلستان دهم پلاک 44 طبقه دوم مراجعه کنند.