به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی و سومین نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران، شیوا وکیل‌نسلیان مدیر بخش بین‎الملل سی و سومین نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران، گفت: با توجه به حضور کشور ترکیه به عنوان میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برای نخستین بار نمایشگاهی از کتاب‎های فارسی که به زبان ترکی استانبولی ترجمه شده‎اند در بخشی از بازار جهانی کتاب برپا خواهد شد.

او ادامه داد: هدف از این اقدام ایجاد بانک اطلاعاتی از کتاب‎های ترجمه شده فارسی به زبان ترکی است تا بازدیدکنندگان در جریان میزان تعاملات فرهنگی ایران با کشور میهمان این دوره از نمایشگاه قرار گیرند.

وکیل‌نسلیان افزود: برای این منظور فراخوانی در سایت نمایشگاه کتاب تهران بارگذاری شده است که ناشران، نهادها و انجمن‎های ادبی می‌توانند در صورت تمایل آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، تمامی ناشران، موسسات فرهنگی، نهادها، انجمن‎ها، تشکل‌های نشر و آژانس‌های ادبی می‎توانند تا تاریخ 14 اسفند ماه سال جاری نسبت به ارسال آثار خود به دبیرخانه بازار جهانی کتاب ارسال کنند.

همچنین علاقه‎مندان می‎توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت نمایشگاه کتاب تهران به نشانی  www.tibf.ir  مراجعه کنند و یا با شماره 66415540 تماس بگیرند.

سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار "کتاب یعنی زندگی" از ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت سال 1399 در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.