به گزارش هنرآنلاین، فیلم سینمایی "فصل ماهی سفید" برگرفته از نمایشنامه "باغ آلبالو" آنتوان چخوف به کارگردانی قربان نجفی و تهیه کنندگی آرش سجادی حسینی به جشنواره فیلم بلند بالکان تیرانا در آلبانی راه یافت. پخش بین المللی این فیلم بر عهده سولماز اعتماد است.

این فیلم که بازیگرانی چون محمدرضا فروتن، لادن مستوفی، بیژن بنفشه‌خواه، میلاد کی مرام، بهزاد خداویسی، شقایق دهقان، المیرا دهقانی و ژاله علو در آن ایفای نقش کرده‌اند، پیش از این به جشنواره‌های اوجایی آمریکا، جشنواره ایرانیان سانفرانسیسکو، آنتاکیای ترکیه، لیفت لوناولای هندوستان و ... راه یافته و جوایز متعددی دریافت کرده است که از آن جمله می‌توان به جایزه بهترین فیلمبرداری جشنواره ایرانیان سانفرانسیسکو اشاره کرد که به علیرضا زرین دست رسید.

همچنین این فیلم در دو جشنواره لیفت هندوستان و آنتاکیای ترکیه به ترتیب برنده جایزه بهترین فیلم اقتباسی و بهترین فیلم بلند سینمایی شد. تدوین این کار برعهده خشایار حسنی بوده است و علیرضا زرین دست مدیریت فیلمبرداری، ملک جهان خزاعی طراحی صحنه و لباس، نیازی صدابرداری و ایرج شهزادی میکس و صداگذاری را برعهده داشته‌اند.