به گزارش هنرآنلاین، بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در حاشیه این جشنواره در جمع خبرنگاران با اشار ه به برگزاری پنجمین دوره این جشنواره در استان، گفت: در جشنواره مُد و لباس امسال 100 اثر برگزیده طراحان لباس استان به نمایش درمی‌آید.

وی افزود: 210 اثر طراحان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که بعد از بازبینی داوران در نهایت 100 اثر برای نمایش در این جشنواره انتخاب شد.

فاضلی با اشاره به ویژگی‌های شاخص این جشنواره، گفت: یکی از ویژگی بارز این جشنواره استفاده از مفاهیم سنتی و آیینی و نیز مفاهلم ایرانی و اسلامی در طراحی لباس‌ها است و تاکید طراحان بر طراحی لباس با توجه به ارزش‌های ایرانی و اسلامی است.

وی بومی بودن تولیدات و طرح‌های ارائه شده در این جشنواره را ویژگی دیگر آن برشمرد و افزود: ویژگی دیگر این جشنواره که می‌توان از آن نام برد تلفیق طراحی‌های سنتی و بومی با طراحی های مدرن است که موجب شده طرح‌هایی به دست آید که هم مورد پسند نسل قدیم بوده و هم برای نسل جدید جذاب باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به برخی نوآوری طراحان این جشنواره اشاره کرد و افزود: امسال طرح‌های نو و خلاقانه بسیاری داشتیم که یکی از آنها لباس چهارو است، طراحی این لباس به‌گونه‌ای است که می‌تواند به چهارشکل مختلف در آمده و در چهار جای مختلف استفاده شود.

وی افزود: خلاقیت دیگر در طراحی لباس‌های این دوره جشنواره استفاده از ضایعات پارچه در طراحی لباس‌ها و نیز استفاده از برخی صنایع دستی مانند گلیم در دوخت لباس است.

فاضلی در ادامه با اشاره به پتانسیل‌های خوب استان در زمینه طراحی لباس گفت: متاسفانه بخش‌های اقتصادی و بخش اصناف استان و نیز تولیدکنندگان لباس آنطور که باید پای کار نیستند که از آنها درخواست داریم تا به این نمایشگاه آمده و با بازدید از کار طراحان استان، آنها را در تولید انبوه طرح‌ها خود یاری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه این است که تولیدات طراحان استان که بسیار خلاقانه بوده و با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما قرابت دارد را به نمایش بگذاریم تا از این طریق بتوانیم زمینه برای برقراری پیوند بین طراحان و تولیدکنندگان پوشاک برقرار کنیم و بتوانیم این محصولات را به تولید انبوه برسانیم.

مظفر تیموری معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حاشیه این جشنواره در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این جشنواره سه روزه رقابتی میان طراحان، دوزندگان و خیاطان استان است، گفت: در روز نخست کارگاه آموزشی ویژه طراحان، دوزندگان و خیاطان برگزار شده و در روز دوم مسابقه زنده‌ای میان شرکت کنندگان برگزار می‌شود.

تیموری تصریح کرد: گروه‌های حاضر در جشنواره در این مسابقه به صورت زنده با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و روز پایانی جشنواره (18 بهمن) از گروه‌های اول تا سوم جشنواره تقدیر می‌شود.

وی افزود: در حاشیه این جشنواره نمایشگاه آثار طراحان استان نیز در محل تالار وحدت برای بازدید علاقمندان در نظر گرفته شده است.

تیموری تصریح کرد: هچنین در حاشیه این نمایشگاه هفت ورکشاپ رایگان برای طراحان و دوزندگان استان در نظر گرفته شده که 15 و 16 بهمن در محل تالار وحدت برگزار می‌شود.