سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سال‌ها است که محققان و مهندسان با الهام از طبیعت، فناوری نانو و خصوصیات منحصربه‌فرد آن را وارد عرصه منسوجات کرده‌اند.

این فناوری جدید می‌تواند منسوجات پیشرفته مانند پوشاک مقاوم در برابر آب و عاری از گردوخاک، جوراب‌های کم بو و پوشاک هوشمندی را ایجاد کند که کنترل آب و هوایی انجام می‌دهند. در این میان تقاضای روزافزون برای پارچه‌های پیشرفته با ویژگی‌های خاص و راحتی استثنایی، نیازمند استفاده از فناوری نانو در این صنعت است.

نانوذرات به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان پوشش‌هایی بر روی البسه مورد استفاده قرار می‌گیرند تا آن را ضدآب، ضدمیکروبی، بازدارنده پرتو فرابنفش یا آنتی استاتیک سازد. نانو ذرات همچنین مسدودکننده نور خورشید می‌توانند به منسوجات افزوده شوند تا از پوست محافظت کنند. آن‌ها همچنین تابش فرابنفش را به‌طور مؤثرتری از ذرات بزرگ‌تر پراکنده می‌کنند.

حوزه عفاف و حجاب و طراحان و تولیدکنندگان محصولات و منسوجات در این بخش نیز از به‌کارگیری فناوری نانو غافل نشده‌اند و در کشور ما به همت موسسه فرهنگی "نانو بنیتا" محصولاتی مبتنی بر نانو شامل چادر و پیراهن را طراحی و تولید کرده‌اند.

آیین رونمایی از محصولات حجاب و عفاف با فناوری نانو سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار شد و قرار است در راستای حمایت از کالای ایرانی و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، نمایشگاهی نیز با عنوان "میراث یاس" برای عرضه این محصولات ۱۵ تا ۲۱ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۸ در فرهنگ‌سرای رسانه برپا باشد.

فرهنگسرای رسانه در خیابان پاسداران، خیابان ناطق نوری، میدان قبا واقع‌شده و بازدید از این نمایشگاه برای علاقه‌مندان آزاد است.