به گزارش هنرآنلاین،  مراسم افتتاح سینما ایران ارومیه و نیز، مراسم کلنگ زنی آغاز ساخت پردیس سینمایی آزادی در استان آذربایجان غربی با حضور محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری، محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری و جمعی از مدیران و مسئولان استان آذربایجان غربی روز  سه‌شنبه برگزار می‌شود.

در ادامه طرح توسعه سینماهای حوزه هنری پروژه بازسازی "سینما ایران ارومیه" پس از چهار ماه تلاش در آستانه افتتاح قرار گرفته است. این سینما سه شنبه 15 بهمن ماه همزمان با آغاز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در استان آذربایجان غربی طی مراسمی افتتاح خواهد شد.

موسسه "بهمن سبز" حوزه هنری در این طرح ضمن بازسازی کامل سالن 1، یک سالن جدید و مدرن به این سینما افزود تا با تبدیل "سینما ایران ارومیه" به سینمای دوسالنه و جمعا ظرفیت 550 صندلی، امکان نمایش همزمان چند فیلم را فراهم کند.

"سینما ایران" ارومیه در سال 1330 بصورت تک سالنه ساخته شد و از قدیمی‌ترین و پرمخاطب‌ترین سینماهای این شهر بوده است. این سینما اکنون ضمن بروزرسانی سیستم‌های پخش و صوت، پرده اکران، مبلمان و دکوراسیون، از یک سینمای کهنه و مستهلک به سینمایی کاملاً مدرن و مجهز تبدیل شده است.

همزمان با آغاز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در این استان، کلنگ سینمای آزادی ارومیه با حضور مدیران حوزه هنری و مسئولین استانی صبح روز سه شنبه 15 بهمن ماه در استان آذربایجان غربی طی مراسمی زده می شود و همزمان سینمای ایران افتتاح می‌شود.

سینما ایران با نمایش فیلم "23 نفر" افتتاح می‌شود و پس از آن طبق جدول برنامه‌های فجر به عنوان یکی از سینماهای مردمی جشنواره برای نخستین بار در استان آذربایجان غربی پذیرای علاقه مندان سینما می‌شود.

سازمان سینمایی حوزه هنری، موسسه فرهنگی- تبلیغاتی بهمن سبز و موسسه سینما شهر در این پروژه مشارکت داشته‌اند.