به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه کتاب بندرعباس شامگاه روز شنبه ۱۲ بهمن و در نخستین روز گرامیداشت دهه فجر برگزار شد.

سیدضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در این مراسم گفت: استقبال مردم از نمایشگاه کتاب هرمزگان  نشانه ظرفیت بالای هرمزگان در کتابخوانی به عنوان یک نمونه موفق کشوری است .   

او با بیان این که در سال‌جاری تاکنون ۲۱ نمایشگاه کتاب استانی و ۳۰۰ جلسه نقد و بررسی برگزار شده، افزود: امسال ۷ هزار ناشر داخلی، ۱۹۴ ناشر خارجی با ۱۸۶ هزار کتاب انگلیسی و عربی در نمایشگاه‌های کتاب شرکت کردند.

هاشمی افزود: خرید  ۵۲ میلیارد تومان کتاب در نمایشگاه‌های برگزار شده  توسط مردم نشان‌گر اقتصاد پویای فرهنگی است.

او به فروش الکترونیکی بلیت جشنواره فیلم فجر در کمتر از یک ساعت اشاره کرد و گفت: مردم جامعه ما فیلم دوست و علاقه‌مند به کتاب و مطالعه هستند و به تولیدات فرهنگی توجه می‌کنند.

مدیر عامل خبرگزاری ایرنا با اشاره به این که باید جایگاه و پایگاه کتاب در بین مردم تقویت شود، ادامه داد: میزان مطالعه در جوامع  با میزان رفتارهای خشونت بار رابطه معکوس دارد بدین صورت که هر چه میزان کتابخوانی در جامعه بیشتر شود رفتارهای خشونت بار کمتر می‌شود. در بازدید از نمایشگاه کتاب هرمزگان کماکان علاقه مردم و جوانان به فرهنگ اصیل ایرانی و نمادهای عمیق ایرانی ملموس بود.

هفدهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان و ششمین نمایشگاه منطقه‌ای مطبوعات و رسانه‌های دیجیتال تا ۱۸ بهمن پذیرای عموم مردم است.