سرویس سینمایی هنرآنلاین: مهدی باقری که به‌تازگی ساخت فیلم کوتاه "دلقک نقاش" را به پایان رسانده است، درباره این فیلم به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: پیش‌تولید این پروژه اول شهریور آغاز شد و تدوین آن همچنان ادامه دارد، کار ساخت موسیقی نیز به پایان رسیده است. این فیلم داستان یک استاد نقاشی است که با گریم دلقک وارد جشنواره‌های نقاشی می‌شود و زندگی شادی دارد تا اینکه به خاطر یک اتفاق گریم خود را پاک می‌کند و به جنون می‌رسد.

او در پاسخ به این سؤال که تا چه اندازه وام گرفته از فیلم "جوکر" است، توضیح داد: داستان این فیلم کوتاه با "جوکر" بسیار متفاوت است و حتی گریم متفاوتی با آن فیلم دارد. باید بگویم جنون این هنرمند حرف اصلی فیلم من است. "دلقک نقاش" حرف سال‌های من در زندگی است که به تصویر درآمده است. دلقک‌ها هنرمندان بسیار تنهایی هستند و دلقک این فیلم به دلیل اتفاق‌هایی که برایش رخ می‌دهد تصمیم می‌گیرد دیگر کسی را نخنداند.

باقری درباره تحقیقاتی که برای ساخت این فیلم انجام داده است، اظهار کرد: برای نگارش فیلمنامه تحقیقاتی را روی گروهی از بیماران روانی داشتم و متوجه شدم افراد با از دست دادن یک چیز یا یک فرد مهم در زندگی خود سه واکنش متفاوت نشان می‌دهند، گروهی گریه می‌کنند، گروهی شک می‌شوند و سکوت می‌کنند و گروهی نیز تحت هیچ شرایطی برون‌ریزی ندارند و دچار بیماری روانی می‌شوند، بر همین اساس جنون داستان دلقک ما از گروه سوم است. درواقع برای ساخت این فیلم 20 دقیقه‌ای، مجبور به تحقیق در مورد کسانی شدیم که از افسردگی زیاد دچار جنون شده‌اند، رفتار و بیان آن‌ها را بررسی کردیم تا بتوانیم به بهترین شکل شخصیت مورد نظر خود را بسازیم.

این هنرمند فیلمساز درباره حضور این فیلم در جشنواره‌های داخلی و خارجی نیز عنوان کرد: در تلاش هستم این فیلم کوتاه را برای حضور در جشنواره کن آماده کنم، هرچند در چند سال گذشته با ارسال آثار مختلف نتوانستم به این جشنواره ورود پیدا کنم، اما امیدوارم این فیلم بتواند در این جشنواره پذیرفته شود.

ازجمله عوامل این فیلم می‌توان به نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: مهدی باقری، دستیار کارگردان: النا مکاری، منشی صحنه: نیلوفر کشوری، مدیر تصویربرداری: رضا باقری، دستیاران تصویر: پوریا کریمیان، سید عارف احمدی، نورپرداز: حسین پورمحمدی، صدابردار: حسین پور رحیمی، مدیر تولید: محمدحسین ابراهیمی، ضبط صدا استودیو: فیاما ناصحی، نقاش: مهتاب حصارکی، آهنگساز: مرتضی طباطبایی، گریم: فاطمه نظری، بازیگران: شهلا کریمی، نسیم جعفری، محمدحسین ابراهیمی، النا مکاری، مهدی باقری اشاره کرد.