سرویس سینمایی هنرآنلاین: در هفته‌ای که گذشت فیلم‌ها نسبت به هفته‌های گذشته به لحاظ فروش تفاوت چندانی نداشتند و در این میان "جهان با من برقص" و "زیر نظر"بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص دادند.

"قطار آن شب" به کارگردانی حمیدرضا قطبی در یک هفته 13 میلیون و 549 هزار تومان فروش را پشت سر گذاشت. "قطار آن شب" با بازی افشین هاشمی، سیامک صفری، مریم بوبانی، بهناز نادری، بهرام شاکری، آیلین رشیدیان یک فانتزی کودکانه است.

"کاتی و ستاره" دیگر فیلم در ژانر کودک است در همین مدت 73 میلیون و 816 هزار تومان فروش داشت. این فیلم به کارگردانی رضا مجلسی و تهیه‌کنندگی بیتا منصوری قصه یک موجود فضایی است که از سیاره خود به زمین سفر می‌کند تا همزاد گمشده‌اش کاتی را بیابد. شهره قمر، آوا یونس نژاد، اصغر کهن قنبریان، حدیث نیکرو، دریا مجلسی، مریم شعبانی و محمد نوری بازیگران این فیلم هستند.

"اولین امضا برای رعنا" ساخته علی ژکان در یک هفته 12 میلیون و 187 هزار تومان به دست آورد. علیرضا جلالی‌تبار، شهرزاد کمال‌زاده، شقایق رهبری، حمیدرضا هدایتی، شهین تسلیمی، فلور نظری، نادر نادرپور، محسن عبداللهیان، حمید فلاحی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. "اولین امضا برای رعنا" یک درام اجتماعی و روایتگر زندگی داستان‌نویسی به نام جهانگیر گلستانه است که چند سال قبل با دختری به نام رعنا ازدواج کرده است. آن‌ها در خانه‌ای اجاره‌ای زندگی می‌کنند و اجاره مختصری می‌پردازند، اما طولی نمی‌کشد...

"امیر" به کارگردانی نیما اقلیما و تهیه‌کنندگی سید ضیاء هاشمی نیز از چهارشنبه 25 دی تاکنون 94 میلیون و 997 هزار تومان فروش داشته است. در خلاصه داستان فیلم آمده است: یکی با کار، یکی با پول، یکی بازندگی، یکی هم با سیگار. همه خودشونو می‌کشن. فقط راه‌هاشون فرق می‌کنه. میلاد کی‌مرام، هادی کاظمی، مصطفی قدیری، بهدخت ولیان، روشنک سه قلعگی، وحید منافی، مهدی عامل هاشمی و سحر دولتشاهی، بازیگر خردسال: آرتین گلچین، ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

"اژدر" ساخته رضا سبحانی در هفته سوم اکران 386 میلیون و 931 هزار تومان به دست آورد. "اژدر" روایت مرد فقیر و تنگدستی است که به‌یک‌باره قدرت و توانمندی منحصربه‌فردی پیدا می‌کند. بهاره رهنما، میر طاهر مظلومی، علی انصاریان، نعیمه نظام‌دوست، شهره لرستانی، شادروان لوون هفتوان، نادر سلیمانی، نصرالله رادش، محمد شیری، یوسف صیادی، آذین رئوف و آرش نوذری بازیگران این فیلم هستند.

"جهان با من برقص" به کارگردانی سروش صحت که از چهارشنبه 11 دی اکران شد تا روز جمعه مجموع فروش خود را به چهار میلیارد و 469 میلیون و 541 هزار تومان رساند. قصه فیلم درباره مردی به نام جهان است که احساس می‌کند به ته خط زندگی رسیده است. علی مصفا، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، سیاوش چراغی پور، کاظم سیاحی، مهراب قاسم‌خانی، رامین صدیقی، بهار کاتوزی، پاوان افسر، شیوا بلوچی، مهیار پوربابایی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

"زیر نظر" به کارگردانی مجید صالحی که از چهارشنبه چهارم دی روی پرده سینماهای کشور است، تاکنون شش میلیارد و 800 میلیون و 232 هزار تومان فروخته است. در این فیلم بازیگرانی چون رضا عطاران، امیر جعفری، مهران احمدی، سروش جمشیدی، علی استادی، امیر نوری، سیاوش مفیدی، علی صالحی، سامیه لک، مصطفی راد، عباس جمشیدی و آزاده صمدی به ایفای نقش می‌پردازند. فیلمنامه "زیر نظر" را ابوالفضل کاهانی نوشته و محمد شایسته به همراه رامبد جوان تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارند.

درام ورزشی "سونامی" ساخته میلاد صدر عاملی در همین مدت 346 میلیون و 97 هزار تومان فروش داشت. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در آخرین اردوی تیم ملی تکواندو، سه تن از بهترین بازیکنان تیم در دانمارک پناهنده شده و به ایران بازنگشتند. این فرصتی است که خسروی، سرمربی قدیمی و کهنه‌کار، بعد از سال‌ها بازگردد و کار نیمه‌تمامش را به پایان برساند و... بهرام رادان، رعنا آزادی‌ور، مهرداد صدیقیان، فرشته حسینی، محمدرضا غفاری، امیرمهدی ژوله، علیرضا شجاع نوری، علیرضا ورزنده، صبا محمدی، امیرحسین شریعتمداری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

"آشفته‌گی" به کارگردانی فریدون جیرانی که از 27 آذرماه روی پرده سینماها رفت، تاکنون تنها 571 میلیون و 938 هزار تومان فروخته است. "آشفته‌گی" فیلمی درباره عشق و جنایت و روایت دو برادر دوقلو به نام‌های بردیا و باربد (با بازی بهرام رادان) است. مهناز افشار، مهران احمدی، نسیم ادبی، علی میلانی دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

"مشت آخر" مهدی فخیم‌زاده نیز در شش هفته تنها 198 میلیون و 98 هزار تومان فروش داشته است. این فیلم یک طنز موقعیت توأم با اکشن و حادثه است و به‌جز فخیم‌زاده، گوهر خیراندیش، احمد نجفی، رامین راستاد، گلناز خالصی، حمیدرضا قلی خانی، سیاوش معمارزاده و آتنا مهیاری نیز در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

"جان‌دار" به کارگردانی حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری در هفت هفته سه میلیارد و 367 میلیون تومان فروخته است. این فیلم با بازی فاطمه معتمدآریا، حامد بهداد، جواد عزتی، علی شادمان، باران کوثری، گیتی قاسمی، احمد قزوینی، مسعود کرامتی و محمدعلی محمدی روایتی است از سردرگمی یک خانواده است که جوانشان در آستانه اعدام است.

"23 نفر" به کارگردانی مهدی جعفری از چهارشنبه 20 آذر به سرگروهی باغ کتاب روی پرده سینماها رفت و تاکنون یک میلیارد و 554 میلیون و 558 هزار تومان فروخته است. این فیلم که بر اساس قصه‌ای واقعی ساخته شده درباره گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال 1361 به اسارت نیروهای عراقی درآمدند. مجید پتکی، سعید آلبوعبادی، رضا نوری، عبدالحلیم تقلبی، محمد رشنو بخشی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

"خداحافظ دختر شیرازی" به نویسندگی و کارگردانی افشین هاشمی که با اقتباس از فیلمنامه‌ای نوشته نیل سایمون کمدی‌نویس آمریکایی ساخته شده است، در 7 هفته 348 میلیون و 112 هزار تومان فروش را پشت سر گذاشت. شبنم مقدمی، افشین هاشمی، آیسان حداد، مونا فرجاد، حسین محب‌اهری، ونوس شمس و رؤیا تیموریان در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. همچنین حسین یاری، هومن برق‌نورد، هدایت هاشمی و رسول صدر عاملی نیز حضور افتخاری در این فیلم دارند.