سرویس استان‌های هنرآنلاین: جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی باهدف توسعه مجسمه‌سازی و هنر محیطی معاصر ایران از طریق فراهم آوردن شرایط بروز و شکوفایی آفرینش‌های هنری و تأمین نگاه زیبایی‌شناسانه در جامعه، تبادل تجربیات اطلاعات و مهارت‌ها در زمینه هنر محیطی در میان هنرمندان و حضور و بازدید شهروندان در حین اجرای آثار برگزار می‌شود.

تالاب کجی نمکزار در استان خراسان جنوبی در 75 کیلومتری شهرستان نهبندان و در حاشیه محور ارتباطی بیرجند به زاهدان قرار گرفته است. این تالاب یک پدیده منحصر به فرد در شرق کشور است که 22000 هکتار وسعت دارد. گل موجود در این تالاب دارای چسبندگی بسیاری است و به دلیل نمک فراوانی که در آن موجود است، پس از خشک شدن، سفید می‌شود. به همین علت از مجسمه‌های ساخته شده در این محیط به عنوان مجسمه‌های نمکی یاد می‌شود.

سومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی در تالاب کجی فروردین‌ماه 1399 برگزار می‌شود و آخرین‌مهلت ارسال تصاویر آثار 15 بهمن 1398 است. هیات داوران این جشنواره را طاهر شیخ‌الحکمایی، عباس مجیدی و محمد بهرامی تشکیل می‌دهند.

همچنین با توجه به استقبال و حضور گسترده بومیان منطقه و به منظور حمایت از آنان، در بخش جنبی جشنواره از سه گروه برتر با رأی هیأت داوران تقدیر به عمل خواهد آمد.

علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره برای ثبت‌نام و ارسال تصاویر آثار خود می‌توانند به نشانی https://khj.farhang.gov.ir/fa/talab مراجعه کنند یا با دبیرخانه جشنواره به شماره 32323393 -056 و 09151643547 تماس بگیرند.