سرویس موسیقی هنرآنلاین: مجتبی کبیری خواننده پاپ در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین در مورد جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: در حال حاضر مشغول تولید چند تک‌آهنگ هستیم که به امید خدا تا پایان سال منتشر خواهد شد. این قطعات فضای متفاوتی دارند که امیدوارم مخاطبان از شنیدن آن‌ها لذت ببرند. ضمن این که به‌احتمال فراوان تا پایان سال حداقل یک موزیک‌ویدیو از بنده منتشر خواهد شد.

این خواننده همچنین در مورد انتشار آلبوم این‌گونه توضیح داد: به دلیل نبودن قانون کپی‌رایت در کشور، از انتشار آلبوم صرف‌نظر کردم. متأسفانه هیچ‌گونه حمایتی هم از سمت صنف و هم از سمت شرکت‌های موسیقی نمی‌شود. باید راهکاری در این زمینه اندیشیده شود که این اتفاق رخ ندهد. زمانی که آلبوم موسیقی منتشر می‌شود، سریعاً سایت‌های دانلود موسیقی آن را به‌صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند و با توجه به نبودن قانون کپی‌رایت، عملاً نمی‌توانیم جلوی این اتفاق را بگیریم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تصمیم اساسی در این مورد اتخاذ کند.

او همچنین در مورد کم‌کار شدنش در عرصه موسیقی گفت: من امسال سعی کردم نسبت به سال‌های گذشته حداقل چهار یا پنج قطعه خوب داشته باشم و یقین دارم قطعه‌هایی که تا پایان سال منتشر می‌کنم کارهای هیت و مگاهیتی خواهد شد. متأسفانه شرایط موسیقی ما بسیار بد است. شما مشاهده می‌کنید که خواننده‌هایی با شرکت‌های مختلف کار می‌کنند، اما بعد از دو روز می‌روند و از بازار موسیقی حذف می‌شوند. من در روزهای گذشته با یکی از مسئولان وزارت ارشاد صحبت کردم و به او نیز اعلام کردم که وضعیت موسیقی کشور نسبت به زمانی که بنده و دیگر خواننده‌های دهه 1380 کار می‌کردیم، بسیار بدتر شده است و باید جلوی این اتفاق گرفته شود.

کبیری تصریح کرد: به‌هیچ‌وجه بحث کم‌کاری مطرح نیست. من از اوایل دهه هشتاد به عرصه موسیقی وارد شدم و کنسرت‌های بسیاری در شهرهای مختلف کشور برگزار کردم، اما در حال حاضر سالن‌های کنسرت بسیار گران شده و این شرایط به‌هیچ‌عنوان برای من مناسب نیست، به دلیل این که نمی‌توانم از عهده پرداخت این مبالغ بربیایم. متأسفانه شرکت‌ها و تهیه‌کننده‌های موسیقی هوای هنرمندان قدیمی را ندارند و احترام هنرمندانی مثل ما از بین رفته است و من این کم‌لطفی را از آقایان می‌بینم. در حال حاضر صداهایی که می‌شنویم، صداهایی نیست که درخور این مردم باشد.

او در پایان خاطرنشان کرد: من همیشه در صفحات مجازی خودم نیز اعلام کردم که تمام تهیه‌کننده‌ها باید به گذشته برگردند و یادشان بیاید که در دهه‌های 1370 و 1380 چه خواننده‌هایی حضور داشتند و چقدر قطعاتی که در آن دو دهه پخش می‌شدند، زیبا و دلنشینی بودند. من با هیچ شرکت و یا تهیه‌کننده‌ای مشکلی ندارم و از آن‌ها درخواست می‌کنم که با بنده دراین‌باره صحبت کنند. 17 سال است در عرصه موسیقی فعالیت دارم و در سالن‌های مختلف کشور اجرا داشتم. به‌عنوان‌مثال چند سال پیش به مدت دو شب در سالن مجموعه ورزشی کرج اجرا داشتم. در این دو شب که بنده در این سالن اجرا داشتم، بالغ بر 12 هزار نفر حضور داشتند و چیزی در حدود 1500 نفر نیز بلیت کنسرت داشتند، اما نتوانستند وارد سالن شوند، اما نمی‌دانم چرا دیگر تهیه‌کننده‌های موسیقی به سراغ من نیامدند.