سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: محمدهاشم اکبریانی نویسنده، شاعر و روزنامه‎نگار، با این توضیح که کتاب "اندوه من" را برای چاپ به نشر چشمه سپرده به هنرآنلاین گفت: این کتاب یک ناداستان و روایت یک تجربه شخصی مستند و واقعی است.

او درباره محتوای کتاب، اظهارداشت: تجربه بسیار تلخی است. مادرم سکته کرد و بدن او از کار افتاد. آن شب‌ و روزهایی که بر بالین مادر بودم و پرستاری او را می‌کردم برایم اتفاق عجیب و تازه‌ای بود که در قالب روایت نوشته شد.

اکبریانی با بیان این که کتاب "اندوه من" خطی نیست، ادامه داد: این اثر بخش‌بندی و فلاش‌بک دارد. داستان‌های خودم با مادرم و روابطی که بین ما اتفاق افتاد. همه حوادثی که در دوران کودکی و بزرگ‌سالی وجود داشته داخل داستان آمده است. روایت اصلی بیماری مادرم است ولی همراه با آن به دوره کودکی و بزرگ‌سالی و نوع ارتباطی که با مادرم داشتم پرداختم. در حاشیه از پدرم هم گفته شده که آلزایمر دارد و به او فراموشی دست داده و رفتارهای پدر را زمانی که مادرم مریض بود در داستان روایت کردم. چون او هم‌زمان با بیماری مادرم دچار فراموشی بود و رفتارهای خاصی داشت.

او کتابی با عنوان اولیه "آشوب در محله" را نوشته است که پس از نگاه نهایی تا آخر سال تکمیل می‌شود. این رمان که تیپ‌های مختلفی دارد درباره ورود یک دختر زیبا به یک محله و واکنش ساکنان محله نسبت به حضور اوست.

"باید بروم"، "نیست تا نیست"، "‌نیم‌غبار دلخوشی"، "مثل کافه‌ای متروک"، "کاش به کوچه نمی‌رسیدم"، "آرامبخش می‌خواهم"، "عذاب ابدی"، "هذیان" و "ایدئولوژی و ادبیات" از عناوین برخی آثار نشر یافته اوست.