سرویس موسیقی هنرآنلاین: ارکستر سمفونیک تهران پس از حاشیه‌های فراوانی که در روزهای گذشته داشت، ساعت 18 امروز یکشنبه ششم بهمن‌ماه با رهبری بردیا کیارس نوازنده و رهبر ارکستر روی صحنه خواهد رفت.

کیارس در مورد این اجرا و انتخاب وی به‌عنوان رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران گفت: آقای شهرداد روحانی رهبر دائمی و مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران، پس از اتفاقاتی که در اجرای گذشته ارکستر رخ داد، از بنده درخواست کردند در اجرای پیش ‌رو به‌عنوان رهبر مهمان حضور داشته باشم. به دلیل این که زمان بسیار محدودی تا اجرا داریم، تمرینات کمی با نوازندگان داشتیم، اما مطمئن هستم که این نوازندگان باتجربه روی رپرتوار کار کرده‌اند و می‌توانند این اجرا را با موفقیت پشت سر بگذارند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های من در سالیان گذشته، ارکستر سمفونیک تهران بوده است و هر زمان که از من درخواست رهبری در این ارکستر را دادند، با تمام وجود و در حد توانایی‌های خودم این کار را انجام دادم. همه باید کمک کنند تا ارکستر سمفونیک تهران به جایگاهی برسد که شایسته است، ضمن این که از زحمات تمامی رهبران و نوازندگانی که وقت و انرژی خود را صرف ارکستر کردند، نهایت تشکر را دارم.

کیارس در پایان در مورد اتفاقات ناخوشایند اخیر در ارکستر سمفونیک تهران خاطرنشان کرد: این اختلافات ممکن است در هر ارکستری رخ دهد. مطمئناً این اتفاقات خوشایند نیست و همه ما را ناراحت می‌کند، اما هر اتفاقی که در یک ارکستر رخ می‌دهد، اتفاقات درون‌خانوادگی است و هر خانواده‌ای در کنار عشقی که به یکدیگر دارند، گاهی دچار اختلافاتی می‌شوند. باید همه با هم تلاش کنیم که دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی در ارکستر نباشیم.

قرار است در تازه‌ترین اجرای ارکستر سمفونیک تهران، قطعاتی شامل سمفونی شماره 5 بتهوون در دومینور، اپوس 67، اورتور اگمونت، اپوس 84 و کنسرت پیانو شماره 2 اثر راخمانینوف برای ارکستر اجرا شود که میترا کوته پیانیست ایرانی-اتریشی سولیست پیانو خواهد بود.