سرویس سینمایی هنرآنلاین: هفتادمین جشنواره فیلم برلین با "سال سلینجر من" (My Salinger Year) به کارگردانی فیلیپ فالاردو با بازی سیگورنی ویور و مارگارت کوالی آغاز می‌شود.

فیلم از روی رمانی پرفروش به همین نام نوشته جوانا راکوف رمان‌نویس، منتقد، شاعر و خبرنگار آمریکایی ساخته شده و داستان آن در دنیای ادبی نیویورک در دهه 1990 روی می‌دهد.

"سال سلینجر من" تولید مشترک کانادا و ایرلند و یک فیلم درام با موضوع بلوغ درباره دختری جوان به نام جوانا (کوالی) است که مدرسه عالی را رها می‌کند تا رؤیای خود را دنبال کند و یک نویسنده شود. او دستیار مارگارت (ویور) کارگزار ادبی جی. دی. سلینجر نویسنده آمریکایی می‌شود که زنی خویشتن‌دار با افکار قدیمی است. جوانا بین فقر و فریبندگی در نوسان است؛ روزها را در یک دفتر کاری باشکوه می‌گذراند و شب‌های او در یک آپارتمان بدونِ سینک در بروکلین در کنار دوست‌پسر سوسیالیستش می‌گذرد.

فالاردو 52 ساله که بیش از همه برای فیلم نامزد اسکار "آقای لازار" همین‌طور "دروغ خوب" با بازی ریس ویترسپون شهرت دارد، فیلمنامه "سال سلینجر من" را با اقتباس از رمان راکوف نوشت. پیش از این در 2009، فیلم "من نیستم، قسم می‌خورم!" به کارگردانی سینماگر کانادایی-فرانسوی در بخش نسل برلیناله نمایش داده شد.

شرکت ممنتو فیلمز اینترنشنال حق توزیع فیلم جدید او در بازارهای بین‌المللی را به عهده دارد.

هفتادمین جشنواره فیلم برلین 20 فوریه تا 1 مارس (1 تا 11 اسفند) برگزار می‌شود. همان‌طور که قبلاً اعلام شد جرمی آیرونز بازیگر بریتانیایی رئیس داوران بخش مسابقه بین‌الملل است. هلن میرن دیگر بازیگر بریتانیایی نیز در این دوره جشنواره جایزه خرس طلای افتخاری یک عمر دستاورد را دریافت خواهد کرد.

دوره قبلی جشنواره فیلم برلین آخرین سال حضور دیتر کاسلیک مدیر هنری جشنواره بعد از حدود 18 سال فعالیت در این سمت بود. او جای خود را به کارلو شاتریان به عنوان مدیر هنری جدید و ماریته ریسنبیک مدیر اجرایی جشنواره داد.