به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، در جلسه 618 هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرید 308 عنوان کتاب در 32 هزار و 200 نسخه به مبلغ کل 10 میلیارد و 615 میلیون ریال مورد تصویب قرار گرفت. 

عناوین کتاب‌های مصوب برای خرید در سایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در تارنمای هیات انتخاب و خرید کتاب به نشانی http://mof.farhang.gov.ir/fa/home/book بارگذاری شده است.

 

برپایی شب محمدرضا صفدری در موسسه فرهنگی هنری ققنوس

پنج‌شنبه شب سوم بهمن ماه، نشست مجله بخارا به محمدرضا صفدری نویسنده اختصاص دارد. این جلسه ساعت ۱۷ عصر، در موسسه فرهنگی هنری ققنوس راوی دوران برگزار می‌شود.

محمدرضا صفدری در ۵ مرداد ۱۳۳۲ در خورموج به دنیا آمد. از اول دبستان تا کلاس نهم در همان شهر تحصیل کرد.

دوران دبیرستان را در کرمان، بوشهر و برازجان گذاراند و در سال ۱۳۵۱ دیپلم گرفت. از سال ۵۱ تا ۵۳ همزمان با گذراندن دوران سربازی، آموزگار روستا بود؛ سپس در کنار کار در آموزش و پرورش در دانشکده‌ هنرهای دراماتیک و هنرهای زیبا در رشته ادبیات نمایشی درس خواند.

او از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۷ در جلسه‌های داستان‌خوانی پنج‌شنبه‌ها که در خانه‌ هوشنگ گلشیری، و با حضور چند نویسنده جوان تشکیل می‌شد، شرکت می‌کرد. نخستین داستان او  به نام "شب‌نشینی" در سال ۵۴ چاپ شد.

از دیگر آثار او می‌توان به "تیله آبی" (مجموعه داستان کوتاه) - ۱۳۷۷ انتشارات زریاب، "من ببر نیستم پیچیده به بالای خود تاکم" (رمان) – ۱۳۸۱، "سنگ و سایه" (رمان) – ۱۳۹، "شام آخر" (نمایشنامه)، "شوراب" (نمایشنامه)، "۸ داستان از نویسندگان جدید ایران" با مقدمه هوشنگ گلشیری - انتشارات اسفار، "با شب یکشنبه" (مجموعه داستان کوتاه) انتشارات نیماژ – ۱۳۹۶ اشاره کرد.

در میان آثار او، رمان "من ببر نیستم پیچیده به بالای خود تاکم" در سال ۱۳۸۱ از طرف هیات داوران چهارمین دوره‌ جایزه ادبی مهرگان تحسین شد و همان سال در چهارمین دوره‌ جایزه‌ منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی به عنوان رمان برگزیده معرفی شد.