به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان عصر روز گذشته دوشنبه ۳۰ دی‌ماه با حضور علی حسین‌زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی امام‌جمعه موقت اهواز، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، منصور کوهی‌رستمی مدیرکل کتابخانه‌های استان خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان افتتاح شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم بابیان این که جهاد بر ۳ نوع است، گفت: جهاد دارای معانی مشخصی است، به معنی تلاش و کوشش در راه خدا و دارای حوزه‌های مختلفی است. آن جهادی که همیشه بر سر زبان‌ها می‌آید جهاد نظامی است ولی در اسلام جهاد منحصر به جهاد نظام نیست و با آن که این جهاد دارای سروصدای زیادی است به‌عنوان جهاد اصغر از آن یادشده است اما جهاد اکبر عبارتند از جهاد همه‌جانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی که منجر به عزت معنوی و شکست‌ناپذیری اسلام و مسلمین می‌شود. از این‌رو جهاد نظامی، اقتصادی و... در پرتو جهاد فرهنگی تحقق می‌یابد و اگر جهاد فرهنگی نباشد نه جهاد نظامی، اقتصادی، سیاسی و دیگر جهادها نیز پیشرفتی نخواهند داشت. جهاد فرهنگی فوق‌العاده ارزشمند است و یکی از مصادیق این جهاد برگزاری نمایشگاه‌های کتاب است.

او همچنین تاکید کرد: این نمایشگاه‌ها می‌بایست وسیله هدایت‌گری و روشنگری افراد جامعه باشد و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و مابقی کارهای فرهنگی می‌تواند از مصادیق جهاد فی‌سبیل الله باشد. کتاب و کتاب‌خوانی و جهاد فرهنگی باعث ارتقا سطح دانش جامعه و در نتیجه باعث رشد و بالندگی کشور شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری ادامه داد: می‌بایست از توزیع و پخش کتاب‌هایی که باعث انحراف فکری، اعتقادی، معنوی، اخلاقی، سیاسی و... جوانان می‌شود جلوگیری شود و در این باره حساس باشیم در غیر این صورت نه‌تنها جهاد فی‌سبیل الله که نکرده‌ایم بلکه تلاش درراه طاغوت و شیطان کرده‌ایم.

آیت‌الله حیدری با توجه به شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و یارانشان گفت: باعث افتخار ما است که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم در عراق، سوریه و لبنان و در راس آن‌ها حاج قاسم سلیمانی و یارانش ضربه و سیلی محکمی به گونه‌ آمریکا و اسرائیل زدند و همچنین پاسخی که عزیزان ما در سپاه پاسداران در جریان انتقام سخت به آمریکایی‌ها دادند.

او با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره مراسم وداع با شهدای مقاومت توضیح داد: مقام معظم رهبری آن روز را یکی از ایام‌الله یادکردند زیرا دلیلش حضور میلیونی مردم در مراسم وداع با شهدای مقاومت بود و یوم‌الله روزی است که دست قدرت خدا از آستین بندگان خوبش بیرون می‌آید و عامل شکست قدرت‌های استکباری می‌شود.

چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان از تاریخ 30 دی تا 5 بهمن‌ماه در دو نوبت صبح و عصر از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 22 پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.