به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، آکو حسین‌پور دبیر اجرایی این جشنواره گفت: این برنامه به همت کانون ادبی واران و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و در راستای ایجاد انگیزه و تشویق نویسندگان و شاعران به ویژه شعرا و نویسندگان جوان و نوجوان و ایجاد فضایی روشن؛ با هدف شناختن و شناساندن استعدادهای بکر و تازه در حوزه فرهنگ و ادبیات کوردی استان و تبادل تجربه‌های ادبی، بهره‌وری شاعران و نویسندگان جوان از تجربه و دانش شاعران و نویسندگان شناخته شده و صاحب قلم و مهم‌تر از همه پاسداشت زبان و ادبیات کردی، برگزار می‌شود.

آکو حسین‌پور، بخش‌های آثار مکتوب این برنامه را شعر (کلاسیک، نو، کودک و نوجوان)، داستان، رمان، ترجمه، ادبیات نمایشی و زبان‌شناسی و پژوهش ادبی عنوان کرد.

وی ادامه داد: در بخش آثار مکتوب جایزه ادبی محدودیت سنی وجود ندارد، کتاب‌های ارسال شده باید به زبان کردی یا درباره‌ زبان کردی باشند، شرکت‌کننده باید سه جلد از کتاب خود را به دبیرخانه‌ جشنواره ارسال و کتاب‌های ارسال شده باید بین سال‌های ۹۰ تا ۹۸ چاپ شده باشند.

دبیر اجرایی جشنواره جایزه ادبی کردی شرایط بخش شعر جوان رقابتی این جشنواره را داشتن سن زیر ۳۵ سال و زبان و رسم خط کردی عنوان کرد و گفت: در این بخش فقط آثار شاعران و نویسندگان استان ایلام مورد داوری قرار می‌گیرند.

حسین‌پور آخرین مهلت ارسال آثار را پایان اسفندماه امسال عنوان کرد و گفت: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: جایزه ادبی ایلام به منظور حمایت از نویسندگان و مولفان ایلامی و معرفی هرچه بیشتر آثار فاخر ادبیات کردی به مخاطبان راه‌اندازی شده و سال آینده نخستین دوره آن کلید خواهد خورد.

وی بیان کرد: این جایزه ادبی به صورت سالانه برگزار و در صورت استقبال این برنامه هنری در آینده به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد.