سرویس موسیقی هنرآنلاین: نشست رسانه‌ای معرفی ویژه‌برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت ایام فاطمیه و همچنین دهه فجر، با حضور سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی و علیرضا زند وکیلی معاون هنری این سازمان برگزار شد.

در ابتدای این نشست علیرضا فاطمیان پور ضمن خوشامدگویی به اصحاب رسانه، برنامه‌های فرهنگی این سازمان را تشریح کرد و گفت: قرار است به مناسبت ایام فاطمیه در تاریخ‌های 8 و 9 بهمن‌ماه برنامه‌ای با عنوان "در سوگ یاس" در میدان بزرگ امام حسین (ع) برگزار کنیم. همچنین مراسمی سنتی با عنوان "سمنوپزان" داریم که خانواده‌های داوطلب می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

وی ادامه داد: دهمین نمایشواره کوچه‌های بنی‌هاشم نیز به مناسبت ایام فاطمیه از 20 دی‌ماه آغاز بکار کرده است و این نمایشواره تا 10 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه موزیک ویدیو مرهم نیز هفته آینده منتشر خواهد شد. همچنین کنگره ملی شعر فارسی با مشارکت شاعران اهل بیت 11 بهمن‌ماه در منطقه 18 تهران برگزار خواهد شد.

فاطمیان پور تصریح کرد: یک تئاتری با عنوان "صورتک‌های تاریک" نیز قرار است در تاریخ‌های 3 تا 11 بهمن‌ماه در پردیس تئاتر تهران برگزار شود که علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت رایگان این تئاتر را تماشا کنند. همچنین سه اجرای تعزیه در روزهای 8 تا 10 بهمن‌ماه نیز در میدان بزرگ امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

او ادامه داد: ویژه‌برنامه‌هایی نیز به مناسبت میلاد حضرت زهرا (ص) داریم که ازجمله‌ آن‌ها می‌توانم به برنامه‌ای با عنوان "به مادران شهرم" اشاره کنم که این برنامه در برخی از ایستگاه‌های تهران برگزار می‌شود. در این برنامه کارت‌پستال‌هایی تهیه می‌شود تا به مادرانی که در خانه سالمندان هستند و کسی از آن‌ها عیادت نمی‌کند، سر بزنیم. همچنین قرار است برنامه‌ای تحت عنوان "من و مامان" را برگزار کنیم که سال گذشته برنامه "دختر بابا" را داشتیم اما این بار در برنامه من و مامان، از مادران و دختران میزبانی خواهیم کرد.

فاطمیان پور اضافه کرد: برنامه "مهرآیین مادران" نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا (ص) برگزار خواهیم کرد که این برنامه برای سرکشی و عیادت از مادران شهید است و در این عیادت‌ها آن‌ها به‌صورت داوطلبانه هر کاری داشته باشند برایشان انجام خواهیم داد. همچنین بر اساس آمار، حدود 565 بانوی شهید در بهشت زهرا دفن هستند و ما قصد داریم تصویر این شهیدان را در قالب پوسترهایی در سطح شهر به نمایش بگذاریم. ضمن اینکه امسال قرار است جشن میلاد بانوی دو عالم حضرت زهرا (ص) را در فرهنگسرای بهمن برگزار کنیم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: به دلیل اینکه امسال 22 بهمن‌ماه مصادف با چهلمین روز درگذشت حاج قاسم سلیمانی است، شعار سازمان فرهنگی هنری شهرداری برای دهه فجر امسال، "من سلیمانی‌ام" است. ضمن اینکه قرار است در ایام دهه فجر برنامه "مدرسه انقلاب" را برگزار کنیم و در کنار این برنامه، پویش کتاب‌خوانی نیز خواهیم داشت که می‌خواهیم تمام بخش‌های حوزه کتاب وارد این پویش شوند. امسال قرار است "فصل رویش" را نیز برگزار کنیم که این برنامه تندیسی دارد و از رویش‌های انقلاب اسلامی با محوریت فرهنگ و هنر و علم و تولید تقدیر می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: امسال قرار است لا همکاری آموزش و پرورش برنامه "انقلاب پلاک 41" را نیز برگزار کنیم. ضمن اینکه برنامه "کودک انقلابی" را نیز با محوریت کودکان پیش‌دبستانی اجرا خواهیم کرد و محصول ویژه‌ای برای ابن کودکان تولید می‌شود و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. همچنین قرار است در تاریخ 12 بهمن‌ماه نیز ویژه‌برنامه‌ای را در فرهنگسرای رضوان برگزار کنیم.

در ادامه این نشست، علیرضا زند وکیلی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های هنری این سازمان را تشریح کرد و گفت: پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، جایزه‌ای را با عنوان "سردار دل‌ها" طراحی کردیم و این جایزه در چند بخش برگزار می‌شود و هنرمندان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کنند. همچنین اولین سردیس سردار سلیمانی در حال ساخت است که در چهلمین روز درگذشت این شهید بزرگوار رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: دو افتتاحیه مهم را در ایام دهه فجر خواهیم داشت که یکی از آن‌ها، افتتاح چند سالن کوچک و بزرگ در پردیس ملت خواهیم داشت. یکی دیگر از مراسم‌ افتتاحیه‌ که در ایام دهه فجر داریم، افتتاح سالنی بزرگ، بلک باکس، استودیو ضبط صدا و کافه کتاب در باغ کتاب داریم.

زند وکیلی در پایان خاطرنشان کرد: امسال قرار است فرهنگسرای ابن سینا برنامه "ترانه‌های پیروزی" را برگزار کند و همچنین برنامه "روشنا" نیز در نگارخانه‌های مسیر راهپیمایی و در حرم مطهر امام خمینی برپا خواهد شد.

ضمن اینکه قرار است برنامه "شب شعر سرباز" را نیز در فرهنگسرای انقلاب برگزار کنیم و همچنین شب شعر طنز با عنوان "ترامپیت" را نیز برگزار خواهیم کرد.