سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: کتاب حاوی 10 داستان کوتاه با عناوین "انباری آبی"، "داستان هندی"، "رستوران کوروش"، "تور مالدیو، پنج شب و شش روز"، "مردها و تانکر آب"، "خرج کردن دویست میلیون پول"، "بهترین روزها در شهر شما"، "سوغاتی"، "آهنگ اجتماعی" و "زمین نرم" است.

"زمین نرم" دومین مجموعه داستانی است که از آیین نوروزی منتشر می‌شود. مولف در این داستان‌ها فضاهایی را برآمده از زندگی شهری با پرداختی متفاوت و لایه‌ای از طنز تجربه کرده است.

شخصیت‌های داستان او وجوهی را به نمایش می‌گذارند که می‌توان در آن‌ها نوعی حرص و حتی بی‌رحمی را مشاهده کرد. به عنوان مخاطب این کتاب با اتفاق‌هایی پیش‌بینی نشده مواجه می‌شویم. در تقلای شخصیت‌های داستان می‌توان بدگمانی نویسنده به این انسان‌ها را دید.

در بخشی از داستان "زمین نرم" می‌خوانیم: "دو روز و نیم بعد، وقتی عضلات مرتضی دوباره شل شده و سروگردنش، ته‌مایه‌ای از رنگ سبزآبی پیدا کرده‌اند، وقتی زاری پدر و مادر و فامیلش تمام شده و او تنها زیر خاک افتاده، کسی به این فکر می‌افتد که داخل صندوقچه زردرنگ آن موتور له‌ولورده، احتمالا غذایی باقی مانده. در صندوق را که باز می‌کند، بوی چربی مانده بیرون می‌زند. پیتزای اولی، حالا شبیه زمینی است نرم، آنقدر نرم که تکه‌های قارچ به درونش نفوذ کرده‌اند. پر از چاله و پستی و بلندی. چیزی شبیه ماه".

کتاب "زمین نرم" از مجموعه "جهان تازه داستان" نشر چشمه به چاپ رسیده که پیش از این "آدم‌های چهارباغ" اثر علی خدایی، "پاییز 32" نوشته رضا جولائی و "مرگ همسایه آلمانی" اثر فاطمه نقوی را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

مجموعه داستان "زمین نرم" نوشته آیین نوروزی در شمارگان 700 نسخه و با قیمت 17هزار و پانصد تومان از سوی نشر چشمه منتشر شده است.    

زمین نرم