سرویس موسیقی هنرآنلاین: ارکستر سمفونیک و گروه کر آوام به رهبری سینا خیرآبادی 25 دی‌ ساعت 18 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. دانیال جورابچی به عنوان ارکستر مایستر و هادی قضات به‌عنوان سولیست در این اجرا حضور دارند.

در این کنسرت مجموعه آثار سمفونیک گوستاو مالر با هدف معرفی رویکرد‌ این آهنگساز به زندگی و مرگ، همین‌طور موسیقی فیلم "آبی" به آهنگسازی زبیگنف پرایزنر اجرا می‌شود. ارکستر زهی نیلپر و گروه کر کودک و نوجوان کوک در این اجرا گروه موسیقی آوام را همراهی می‌کنند.

به همین مناسبت نشست رسانه‌ای این اجرا روز سه‌شنبه با حضور سینا خیرآبادی رهبر ارکستر سمفونیک و گروه کر آوام، نوید گوهری رهبر ارکستر زهی نیلپر، احسان تارخ مدیر ارکستر زهی نیلپر و افشین ضیاییان مدیریت آکادمی "آوا" برگزار شد.

خیرآبادی در ابتدای نشست گفت: کنسرت پیش روی ارکستر سمفونیک و گروه کر آوام هدف بزرگی دارد. در این کنسرت، مجموعه آثار سمفونیک گوستاو مالر با هدف معرفی رویکرد این آهنگساز اتریشی و توجه او به زندگی و مرگ اجرا می‌شود.

رهبر ارکستر سمفونیک و گروه کر آوام افزود: در این کنسرت 50 یا 60 نفر عضو ارکستر سمفونیک و گروه کر آوام با همراهی 40 یا 50 نفر از اعضای گروه کر کودک و نوجوان کوک و اعضای گروه زهی ارکستر نیلپر روی صحنه می‌روند. در مجموع بین 150 تا 160 نفر در این اجرا حضور دارند.

در ادامه نشست، افشین ضیاییان مدیریت آکادمی "آوا" گفت: ارکستر سمفونیک و گروه کر آوام چند سال پیش به‌صورت تخصصی در آکادمی ارکستر "آوا" در شهر کرج شکل گرفت. آقای خیرآبادی از سال 1393 رهبری دائم این ارکستر را به عهده دارد و تا به امروز با هم کار کرده‌ایم. امیدوارم در کنسرت پیش رو اجرای خوبی داشته باشیم.

نوید گوهری رهبر ارکستر زهی نیلپر در ادامه درباره اجرای پیش رو گفت: قطعاتی را انتخاب کرده‌ایم که در عین زیبایی به لحاظ لحاظ موسیقایی و شنیداری بسیار هوشمندانه هستند و مخاطبان شاهد اجرای خوبی خواهند بود.

احسان تارخ مدیر ارکستر زهی نیلپر در بخش دیگر نشست درباره تاخیر در برگزاری این نشست مطبوعاتی توضیح داد: به دلیل فضایی که در هفته‌ گذشته در کشور برپا بود و اعلام عزای عمومی برگزاری این نشست و اجرای کنسرت به این شکل فشرده و پشت سر هم قرار گرفت. ما تصمیم داشتیم در هفته گذشته این نشست را برگزار کنیم اما شرایط به این شکل پیش رفت.

او در پایان درباره دلیل لغو نشدن این کنسرت با توجه به حال و هوای این روزهای جامعه اعلام کرد: تا به حال بیش از نیمی از بلیت‌های این کنسرت فروخته شده است و برای اجرا گروه‌های ارکستر از ماه‌ها قبل با هم هماهنگ شده‌اند. کنسرت ما پیش از این قرار بود در ماه‌های گذشته انجام شود که با توجه به نزدیک شدن ماه‌های محرم و صفر، وقایع آبان ماه و اتفاقات دو هفته گذشته، چند مرتبه به تعویق افتاد و اکنون با وجود ناراحتی ما به‌خاطر اتفاقات اخیر در کشور، این کنسرت برگزار خواهد شد.