سرویس مد و لباس هنرآنلاین: موضوعی که در این گزارش به آن پرداخته می‌شود، تحلیل درباره مجموعه‌ لباسی آوانگارد با الهام از بحران جهانی آب است.

در مقدمه این مطلب می‌خوانیم:

هدف این فصل ایجاد مجموعه‌ای از لباس‌های آوانگارد با لباس‌های الهام گرفته از بحران جهانی آب، آلودگی ناشی از ظروف آب و ترس از آب آلوده‌شده توسط بلایای طبیعی مانند سونامی بود.

در این فصل برای بیان ارزش بالقوه مواد مرتبط با آب قابل بازیافت انتخاب شد، موادی مانند پلی‌اتیلن ترفتالات(PET) ، پلی‌اتیلن با چگالی بالا(HDPE)  و کاه‌های نوشابه پلاستیک آغاز شد.

مجموعه لباس‌های آوانگارد از مواد پلاستیکی قابل‌استفاده مجدد مانند بطری‌های پلاستیکی آب، نی‌های آشامیدنی، سیم ماهیگیری، دیودهای تابش نور(LED)  و پارچه با سیستم شارژ خورشیدی تهیه‌شده است.

یک چارچوب مفهومی نظری مدل نیاز مصرفی عملکردی، بیانگر و زیبایی‌شناسی(FEA)  به‌عنوان تئوری زمین برای ارزیابی لباس و تصحیح فصل در تئوری تصویب ‌شده است.

مدل‌سازی بر اساس نیاز مصرف‌کننده از مجموعه آوانگارد توسعه‌یافته و آگاهی مصرف‌کنندگان از موضوعات مربوط به بحران جهانی آب بالا می‌برد و درعین‌حال نمونه‌هایی از ایده‌های طراحان مد و متخصصان صنعت مد را به‌طور عام‌تر می‌تواند با استفاده از مواد دور ریخته شده یا مواد غیر پوشاک لباس را بیشتر در معرض نمایش قرار داد و اهمیت آن را بیان و کاربرد آن را ایجاد کند.

هیچ راهنمایی موجود در مورد نحوه استفاده از مواد غیرمتعارف وجود ندارد. در این فصل یک راهنمای عملی برای چگونگی دست‌کاری مواد غیر پارچه‌ای در یک هنر زیبا، پوشیدنی، با سرمایه‌گذاری ارائه‌شده است.

به‌هرتقدیر توسعه تحقیقی و تحلیلی چنین مجموعه‌های آوانگاردی در حوزه مد و لباس می‌تواند بسیاری از نگرانی‌های زیست‌محیطی را کاهش داده و بر لزوم حرکت علمی هنرمندان در این مسیر بیش‌ازپیش تأکید کرد.

تحقیقات آینده می‌تواند سایر موضوعات زیست‌محیطی را از طریق مجموعه‌های مد با استفاده از موادی مانند لاستیک، کاغذ، درب بطری آب، کیسه‌های پلاستیکی و غیره کشف کند.

دانلود فایل