سرویس استان‌های هنرآنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نخستین نشست طرح تحفه که با حضور معاونین و رؤسای گروه‌های فرهنگی، هنری، اداری، قرآنی و دیجیتال در دفتر وی برگزار شد گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی، هنری و دیجیتال و همچنین در راستای حمایت از کارآفرینان این حوزه، سامانه تحفه را راه‌اندازی کرد.

صابر سهرابی ادامه داد: در این طرح، فعالان فرهنگی و هنری که از این وزارت‌خانه یا نهادهای زیرمجموعه آن مجوز گرفته‌اند در صورتی که ایده‌ای در زمینه ایجاد کسب و کار و اشتغال‌زایی داشته باشند می‌توانند با مراجعه به این سامانه با ثبت ایده و طرح خود، از تسهیلات ویژه آن برخوردار شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: در این طرح، پس از ثبت ایده و درخواست متقاضیان، طرح آنان مورد ارزیابی کارشناسان و کارگروه اشتغال این اداره کل قرار خواهد گرفت و در صورت تایید، برای دریافت تسهیلات به بانک آینده معرفی خواهند شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس بیان داشت: اگر کسی ایده و طرحی داشته باشد اما برای ثبت آن در سامانه با مشکلی روبرو شود می‌تواند با مراجعه به کارشناسان ما در اداره کل مشکل خود را برطرف سازد.

وی خاطرنشان کرد: برش مالی این طرح برای استان فارس، بیش از صد میلیارد ریال خواهد بود.

الهه بهرامی