به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، کتاب داستان "رخشانک طبیب" اثر مجتبی طیاری‌آشتیانی در هفتادوششمین برنامه ترنم قلم، سه‌شنبه 24 دی ساعت 17 در فرهنگ‌سرای گلستان نقد می‌شود.

در این نشست مریم مطهری‌راد و محمدرضا گودرزی به نقد کتاب می‌پردازند.

رمان تاریخی "رخشانک طبیب" روایت و درسی از دوران باستان با نگاهی شکافنده به وضع مردم آن دوران دارد و از سوی نشر اوستای پارسیان منتشر شده است.

نویسنده برای نگارش این کتاب 6 ماه مطالعه داشته و تمام مطالب از جمله مکان‌ها، نام شهرها، وقایع و رویدادها سند دارند و از منابع تاریخ‌نویسان هرودوت، ویل دورانت نیز بهره برده است. رمان‌های "با خورشید طلوع کن" و "عاشقی در کما" نیز از دیگر تالیفات طیاری‌آشتیانی است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می توانند به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، بوستان فدک فرهنگ‌سرای گلستان مراجعه کنند.

 

"فساد دانشگاهی" نقد می‌شود

چهاردهمین نشست از مجموعه نشست‌های "فرهنگ و دانشگاه نقد" به نقد کتاب "فساد دانشگاهی" اختصاص دارد که به همت پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و خانه کتاب روز دوشنبه، ۲۳ دی‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن سرای کتاب برگزار می‌شود.

در نشست نقد و بررسی این کتاب مجتبی امیری، حسن محدثی، محمدرضا کلاهی و داود حسینی هاشم‌زاده نویسنده آن درباره این کتاب سخنرانی می‌کنند.

سرای کتاب در خیابان انقلاب، بین فلسطین و برادران مظفر پلاک ۱۰۸۰، طبقه منفی ۲ واقع است.