به گزارش هنرآنلاین به نقل از واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش تئاترشهر، امین عظیمی دلیل کناره‌گیری خود را مسائل و باورهای شخصی و تمرکز بیش از پیش بر فعالیت های پژوهشی عنوان کرده است.

در بخشی از این نامه کناره‌گیری که خطاب به سعید اسدی مدیر مجموعه نوشته شده، آمده است: "مجموعه تئاترشهر یکی از خاطره‌انگیزترین نمادهای تئاتر ایران است و چه بسیار دل‌ها، در تمام این نیم قرن حیات پرفراز و نشیب، به پای حفظ، تعالی و تداوم فعالیت مترقی آن خون نشده است؛ همچنان که در طول یک سال حضور و فعالیتم به عنوان مدیر دفتر "ارتباطات، آموزش و پژوهش" این مجموعه، دوشادوش شما بسیار دیدم و آموختم از رنج زمانه و کژتابی آدم‌ها و خون‌دلها که خوردید. شاهد بودم که چگونه با اخلاق مداری، سخت‌کوشی و نگاه علمی در مقابل بداخلاقی‌ها، بدعهدی‌ها، تزویرها و منفعت‌طلبی‌ها ایستادید و هر روز مصمم‌تر از قبل بودید."

عظیمی در بند دیگری از این نامه آورده است: "با شما بودم و دیدم چگونه می‌شود قربانی شد و نکرده گناه به "تنگ جای" محبس رفت. با شما بودم و دیدم چگونه مدیریت در عرصه فرهنگ می‌تواند چوب دو سر خاکستری باشد که دوست و دشمن بر سبیل آن به یک سیاق بر جان آدم زخم می‌نشانند. در این میدان اگر میل ایشان را برآوردی از اولیایی و اگر بر مدار اعتقادات قلبی، ارزش هنری و مقدورات منصف بودی و راه به طمع‌شان ندادی، از شقی‌ترین اشقیایی.

شکی نیست اشتباهاتی نیز همواره در کار است. خطاهایی که ما را می‌سازد و بیدار نگه می‌دارد. اما هرگز ندیدم بر خطایی اصرار کنید و در دلجویی از دلشکسته‌ای پیشتاز نباشید. شاهد بودم که با پژوهش، تدوین و به کار بستن سند سازماندهی مجموعه، کوشیدید روحی اخلاق‌گرا، قانونمند، و پیش رو را بر باشکوه‌ترین مجموعه تئاتری کشور حاکم کنید و من نیز در حد توانم هم رکاب شما بودم. حال که به  تمام تلاش‌هایی که در حوزه‌ی مسئولیتم در جهت ایجاد نظم، فرآوری داده‌ها و اطلاعات و اخبار، بازپیرایی آرشیو، احیای برندینگ تئاترشهر _ به دستان هنرمند سعید رضوانی که امیدوارم حاصل کارش پیش از بیات شدن از صفحه مانیتور روی در و دیوار مجموعه بنشیند_، طراحی  نشست‌های تخصصی و رویدادهای اجرایی پژوهشی کارگاه نمایش، رونمایی کتاب و ... انجام شد نگاه می‌کنم حسی غریب وجودم را فرا می‌گیرد.

  تمام آنچه همواره برای آن کوشیدم/ کوشیدیم در مسیر اخلاق بوده است، همچنان که از شما آموختم تئاتر هنر حقیقت، اخلاق‌مداری و آزادگی است؛ اما انگار در این زمین و زمانه و تاریکی پیرامون‌مان، آنچه برای آن می‌کوشیم یکسر رنگی معناباخته گرفته است."

عظیمی در انتهای این نامه آورده است: "بر مبنای تمام آنچه رفت خاشعانه از شما رخصت ترک این جایگاه را می‌خواهم تا فرصت بیشتری برای دیدن، خواندن و پژوهش بویژه در حوزه‌ی تئاتر سرزمینم بیابم که با همه‌ی وجود به آن عشق می‌ورزم. شایسته است ضمن آرزوی توفیق برای شما، از تمامی همکارانم در رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری که پاک دستانه‌، حرفه‌ای و اخلاق‌مدار به انعکاس اخبار فعالیت‌های مجموعه‌ی تئاترشهر در رسانه‌های خود مبادرت می‌ورزند تشکر کرده و از تمامی کسانی که به هر نحو موجب رنجش خاطر ایشان در هر سطحی شدم پوزش بخواهم.

از هماکنون دلتنگ تمامی خوبی‌ها و زیبایی‌های دیرپاترین مجموعه‌ی تئاتری کشور هستم که روزگارانی در آن نفس کشیدم. چراغش پرفروغ‌تر از همیشه باشد و جاودان باد تئاتر و اهالی تئاتر ایران زمین و سوگ از همه‌ی ما دور باشد.

با سپاس. امین عظیمی. بیست و دوم دی ماه ۱۳۹۸".

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس ‪www.teatreshahr.com و کانال تلگرام ‪Tehran_city_theater@ مراجعه کنید