سرویس موسیقی هنرآنلاین: بهرام دهقانیار آهنگساز و نوازنده درباره آخرین اجرای خود به‌عنوان آهنگساز با ارکستر ملی ایران به هنرآنلاین، گفت: بچه‌ها مدت‌زمانی را برای تمرین این کنسرت داشتند و رهبر ارکستر ملی آقای سهراب کاشف تمام تلاششان را انجام دادند و با توجه به محدودیت زمانی که داشتیم، اجرای قابل قبولی بود.

او توضیح داد: به هر حال بچه‌ها کاملاً با کارهایی که قبلاً انجام داده بودیم هماهنگ بودند و خیلی سریع توانستند خودشان را با چارچوب‌های ذهنی من تطبیق دهند. فکر می‌کنم در این دو شبی که اجرا برگزار شد شنونده‌ها راضی بودند و استقبال خوب بود.

دهقانیار ادامه داد: در حال حاضر دو مجموعه در دست انتشار دارم که یکی از آن‌ها مجموعه "قاصدک‌ها" است که موسیقی آن به اتمام رسیده است و موسیقی متن نیز دارد‌. مجموعه دیگری نیز به نام "سرزمین مقدس" در دست انتشار دارم که مخصوص گروه نوجوان است. این مجموعه انیمیشن است که قسمت اول آن را منتشر خواهم کرد. این مجموعه نیز موسیقی متن دارد.

دهقانیار درباره شاخصه‌ها و ویژگی‌های موسیقی کودک گفت: آهنگسازانی که در این حوزه کار می‌کنند در درجه اول باید به‌گونه‌ای کار کنند که برای گروه سنی مورد نظر کاملاً قابل درک باشد. ضمن این که باید فضای جدی کودکان را نیز با مقیاس جهانی در نظر گرفت. برای این کار منهای تجربه، کار کردن با سازها و نوازنده‌های مختلف ضروری است. تسلط داشتن بر سیستم‌های موسیقی روز و آشنایی با ابزارهای الکترونیک از دیگر ویژگی‌های لازم است و درنهایت این که باید سعی کنیم آن چارچوب را به‌صورت اقلیمی برای تولید در داخل کشور به کار گیریم.

این آهنگساز درباره آلبوم خود بیان کرد: یک آلبوم در دست انتشار دارم که روی آن تنظیم مجدد انجام دادم. اگر فرصت شود و تولید آلبوم در طول سه ماه نخست سال آینده به پایان برسد، برای انتشار آن اقدام خواهم کرد.

وی افزود: در حال حاضر هشت قطعه آلبوم مشخص است. چند قطعه دیگر نیز اضافه خواهد شد. این آلبوم شامل تم‌هایی است که بنده در سال‌های گذشته در موسیقی کودک کار کردم، ازجمله "خانه سبز" و "همسران" که تم‌های آن برای پیانو است.

دهقانیار درباره شرکت پخش این اثر نیز گفت: بنده معمولاً تا کار تمام‌ نشود با هیچ شرکتی برای انتشار آن صحبتی نمی‌کنم. مطمئناً به‌محض اتمام این پروژه با شرکت‌های مختلف برای انتشار آلبوم صحبت خواهم کرد. امیدوارم شرایط به‌گونه‌ای باشد که بتوانم پس از انتشار این آلبوم آن را روی صحنه ببرم.