سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "مانداب" نوشته اشکان بخشنده و فردین افشارفر به کارگردانی مهدی کیهان‌نژاد و فردین افشارفر از 8 دی‌ماه ساعت 21:15 در سالن شماره دو عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است و ایمان اصفهانی، بنیامین میرزاپور، مینا حسنلو، بیتا اسکندرنژاد، علیرضا فتاحی و نگین سرتیپی در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند.

فردین افشارفر در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری این نمایش گفت: نگارش نمایشنامه "مانداب" را از فروردین‌ماه 98 با اشکان بخشنده آغاز کردیم. دیالوگ‌نویسی بخشی از کار را آقای بخشنده انجام داد و اصلاحت نهایی را من. در نهایت نسخه نهایی نمایشنامه مرداد ماه آماده شد.

او درباره موضوع و مضمون این اثر عنوان کرد: نسل کنونی سنتی و کلاسیک فکر نمی‌کند و ذهن پویایی دارد که در آن واحد درگیر چندین موضوع می‌شود و این موضوع باعث شکل‌گیری ایده اولیه نگارش این اثر شد. در این اثر نمایشی به موضوع سیالیت پرداخته می‌شود و این مسئله برای‌مان بسیار دشوار بود چراکه در این نمایش ابعاد زمان روی صحنه مورد بررسی قرار گرفته است و تمام سعی‌مان در اجرا این بود که نمایش‌نامه "مانداب" تبدیل به رمان نشود.

این کارگردان داستان این نمایش را اینگونه توضیح داد: پسر بچه‌ای طی اتفاقاتی مادر خود را می‌کشد و از زادگاهش فرار می‌کند. او بعد از سال‌ها برای تهیه گزارشی مجبور می‌شود به همراه همسرش به محل تولدش برگردد.

افشارفر در پایان گفت: اساسا "مانداب" برگرفته از چندین اثر است؛ "سمفونی مردگان" نوشته عباس معروفی، فیلم سینمایی "پرسه در مه" کار بهرام توکلی و... . به همین دلیل است که "مانداب" در بازی، کارگردانی و نورپردازی فضایی سینمایی دارد.

دیگر عوامل نمایش "مانداب" عبارتند از: برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: نرگس علیایی، مدیرصحنه: امیر اکبری برومند، طراح صدا و موسیقی: میلاد حیدری، تصویر: آرمین یوسف زاده، تدوین و تیزر: هومن فاخته، عکاس: مرضیه کاظمی، گریم: حانیه هوشمند و گلناز زاهدی، طراح پوستر و بروشور: پگاه حقدوست، مدیر روابط عمومی و تبلیغات فضای مجازی: مرضیه کاظمی و مجری طرح: امیرحسین کیهان نژاد.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.