به گزارش هنرآنلاین، تفاهم‌نامه همکاری بین دبیرخانه نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر با موسسه هنری آرتا منعقد شد.

در این جلسه که در محل موسسه هنری آرتا برگزار شد، طرفین درخصوص تعاملات و همکاری فی‌مابین و محل بازبینی آثار نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر به توافق رسیدند.

طی جلسه‌ای با حضور محمد رضا ژیان (مدیرجشنواره تئاتر ثمر)، شادی اسدپور و فرزین محدث (مدیر مسئول و مدیر آموزش موسسه هنری آرتا) تفاهم‌نامه همکاری در رابطه با در اختیار گذاشتن پلاتوهای موسسه هنری آرتا به دبیرخانه جشنواره تئاتر ثمر برای  بازبینی آثار منعقد شد.

محمدرضا ژیان مدیر جشنواره تئاتر ثمر در این خصوص گفت: بازبینی و انتخاب آثار نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر از اول تا ششم بهمن ماه با پنج داور در محل موسسه هنری آرتا صورت خواهد گرفت که بیش از ۱۰۰ اثر در این شش روز بازبینی و داوری خواهد شد.

گفتنی‌ست نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر از ۹ الی ۱۸ اسفند ماه سال جاری به دبیری دکتر رضا دادویی در عمارت نوفل لوشاتو برگزار خواهد شد.

 

"آلستار" در نوفل لوشاتو به صحنه می‌رود

مهتاب شکریان سومین تجربه صحنه‌اى خود با عنوان "آلستار" را پس از "سرحدات لیر" و "اکلیل" از بیست و هفتم دى ماه تا دوازدهم بهمن ساعت ٢١ در عمارت نمایشى نوفل لوشاتو روی صحنه می‌برد.

متن این نمایش توسط داوود پورحمزه نگارش شده  است.

"آلستار"؛ دخترانه‌ای است که از دل سرکوب و بغض و عقده‌های سرباز کرده بوجود آمده. زخم‌هایی که به شکل دومینو بر پیکر تمام جامعه و افرادش می‌نشیند.

داستان دختری که برای رهایی از ناهنجاری خانوادگی و محیطی از منزل می‌گریزد با آرزوی یافتن ماوایی که بتواند رشد کند تا محبتی که پدر و مادر بی‌مسئولیت‌اش از او دریغ کرده‌اند، را بیابد...

"آلستار" را بازیگرانی بازی می‌کنند که خود دغدغه متن را داشتند و با زیست مشابهی به لحاظ سنت‌گرایی در خانواده‌هایشان روبرو شده‌اند و شاهد رنج تبعیض و تحقیر و دفن آرزوهای خود بوده‌اند. آن‌ها در طی سایکودرامی توان‌فرسا آمده‌‌اند تا به دیگران بگویند که ما می‌توانیم.

مهتاب شکریان گفت: بعنوان کارگردان با تمام مشکلات این روزهای تئاتر دغدغه خودم دیدم که دست به خلق این اثر بزنم؛ کاری که در وهله اول مخاطب‌اش را خانواده‌ها و سپس نوجوانانى  می‌داند که در دنیایی از رنج‌های درونی و بیرونی گرفتارند. خانواده‌ها باید ببینند تا درک کنند چه در دل دخترانه‌هاشان می‌گذرد.