به گزارش هنرآنلاین، در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: پروژه با قالبی ملهم از فرم کلکسیون‌سازی و با محتوای آلزایمر تاریخی شکل گرفته است. 

خلأهایی در حافظه‌ تاریخی ما پر نشده باقی می‌ماند که اغلب با تاریخ برساخته پر می‌شود. گاه خلأها در این بین نادیده گرفته شده و خط سیر تاریخ برساخته برای ما واقعی‌تر از چالش میان خلأهاست. رجوع به اسناد در بعضی مواقع می‌تواند خلأها را روشن کند، البته اگر کماکان سندها دچار این برساختگی نشده باشند. تاریخ را بر می‌سازند و ما دچار آلزایمر تاریخی می‌شویم. بیمار دچار آلزایمر ممکن است در تکلم و یافتن کلمات مناسب مشکل پیدا کند و در نتیجه کم حرف و گوشه‌گیر شود. در موارد پیشرفته‌تر بیمار آگاهیش را نسبت به بیماری از دست داده و نمی‌داند دچار ناتوانی در انجام برخی کارها است و بتدریج ممکن است توانایی حرکتی بیمار هم دستخوش آسیب شده و مکرراً تعادلش را از دست داده، زمین بخورد. 

عدم گفتگو پیرامون خلأهای فرهنگی و تاریخی باعث فراموشی خلأها و عدم تغییر خرافه‌ها و چالش‌های بیرون زده فرهنگی در بستر زیست اجتماعی شده و در نهایت در نقطه‌ای حیاتی بروز آن خلأها در ما درد مشترک ایجاد می‌کند. 

به وسیله آلزایمر نهادینه شده توسط تاریخ برساخته انسان در بزنگاه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فرصت‌های طلایی را از دست می‌دهد که این در ادامه برای ما کلکسیونی از درد بی‌هویتی را به همراه می‌آورد.

کلکسیونی از هر آنچه حل نشده باقی مانده و در یک بستر درد مشترک ایجاد می‌کند.

انسانی که در بستر زیستی من زندگی می‌کند چیزهایی را از دست داده که اساساً از دست دادنی نبود مثل آزادی یا شادی. انسانی که شرایط گفت‌وگو را از دست داده و صرفا در جهت پذیرش یک گفتمان یا شناور در آن زیست می‌کند.

نمایشگاه "کلکسیون درد" از تاریخ ۲۰ دی تا ۱ بهمن از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در گالری ایسو آمل واقع در خیابان شهید بهشتی، ابتدای اندیشه ۹ میزبان علاقمندان به هنر است.