سرویس استان‌های هنرآنلاین: محسن مرعشی رئیس انجمن موسیقی شهرستان آمل در این‌باره توضیح داد: خوشبختانه دوستانم در انجمن موسیقی مجدانه پیگیر هر چه بهتر شدن شرایط موسیقی و موزیسین‌های آمل هستند. ما در انجمن به همراه اداره متبوع خود، به فکر فعالیت‌های بنیادی هستیم که منافع خانواده موسیقی شهرستان را تامین کند. طبعا در این راه نیاز به همراهی دلسوزان فرهنگ و هنر، نهادها و ادارات مرتبط، خصوصا مجموعه شهرداری، شورا و سازمان فرهنگی - ورزشی آن داریم.

وی افزود: در مورد مسئله اخیر و پس از انتشار بیانیه اعتراض انجمن موسیقی شهرستان آمل به نحوه عملکرد مجموعه شهرداری در برخی موضوعات حوزه موسیقی و حواشی آن؛ به دعوت شورای شهر و  شهرداری، جلسات انجمن موسیقی را با کمیسیون فرهنگی شورای شهر و نیز شهردار آمل برگزار کردیم.

 مرعشی ادامه داد: در این دو جلسه، انجمن موسیقی پیگیر توافقات پیشین خود با شورای شهر و سازمان فرهنگی ورزشی از جمله موارد احداث فرهنگسرا، خانه هنرمندان، ارجحیت استفاده و دعوت از هنرمندان موسیقی شهرستان در مناسبت‌ها و برنامه‌های شهری، همچنین نحوه حمایت شهرداری از هنرمندان موسیقی با نگاه شایسته‌سالاری و نیز رعایت حرمت هنرمند شد. البته در یک مورد مهم هنوز مشکل وجود دارد و آن تسریع در پرداخت حمایت‌های مالی حوزه فرهنگ و هنر توسط کمیسیون فرهنگی شورا به هنرمند است که متاسفانه همچنان با توجه به بوروکراسی اداری، مشکلاتی وجود دارد و بعضا اهالی هنر مجبور می‌شوند قید آن را بزنند!

این هنرمند آملی تصریح کرد: ما در آمل به واسطه استقبال شهروندان و نیز همراهی نهادهای مربوطه، در ژانرهای مختلف با اجرای کنسرت‌های زیادی روبرو هستیم. چه کنسرت هنرمندان شهرمان و چه خوانندگان و گروه‌های دیگر و این موضوع سبب شد تا انجمن در راستای بهبود شرایط موسیقایی به گونه‌ای که حقوق همه طرف‌ها محفوظ باشد، تدابیر و تمهیداتی بیندیشد. حساسیت این موارد به اندازه‌ای بود که انجمن جلسات متعددی را با اهالی موسیقی، شرکت‌ها و موسسات و برخی نهادها برگزار کرده و تصمیماتی را اتخاذ کرد. 

photo_۲۰۲۰-۰۱-۰۹_۱۵-۱۶-۴۶

مرعشی اذعان داشت: نهایتا در راستای تصمیم انجمن موسیقی جهت حفظ حقوق و منافع هنرمندان، شرکت‌ها، موسسات و آموزشگاه‌های موسیقی شهرستان؛ انجمن موسیقی پیشنهاد عدم نصب بنر کنسرت شهرهای دیگر در آمل؛ مگر با اجازه انجمن موسیقی و نیز نصب رایگان بنر کنسرت هنرمندان بومی در سطح شهر را داد که خوشبختانه کمیسیون فرهنگی شورای شهر آمل مصوبه‌ای را در این مورد به تصویب رساند.

وی در پایان گفت: من و دوستانم در انجمن امیدوار هستیم مسئولین شهرستان در راستای اهداف ما که همان بهبود وضع کیفی و کمی موسیقی شهرمان است، با اداره فرهنگ و هنر و انجمن موسیقی که نماینده اهالی موسیقی است، همراه باشند و برای حفظ حقوق هنرمندان موسیقی آمل که موجبات شادی و لذت روح و روان شهروندان آملی را فراهم می‌سازند، از هیچ تلاشی فروگذار نکنند. به نمایندگی از اعضای فعال انجمن موسیقی آمل، بابت همراهی دوستان‌مان در شورای شهر خصوصا دکتر محمدی، دکتر تسلیمی و مهندس رسولی که مسئولیت این کمیسیون را به عهده دارند و نیز از مهندس هاشمی شهردار محترم شهرستان آمل که در جلسات ما حضوری موثر داشتند، سپاسگزارم.