سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "سه تفنگدار و یکی" نوشته عقیل جماعتی براساس طرحی از مهدی شاه‌حسینی به کارگردانی او از 20 دی‌ماه ساعت 21 در سالن شماره 2 تماشاخانه سپند روی صحنه است و بازیگران این درام کمدی (به ترتیب حروف الفبا) امین اصلانی، آیت بی‌غم، سوسن پرور، میثم درویشان‌پور، سهیل غلامرضاپور و محمد معتضدی هستند.

مهدی شاه‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش "سه تفنگدار و یکی" گفت: اغلب بازیگران این نمایش هنرمندان استندآپ کمدی برنامه "خنداننده شو" هستند و از زمانی‌که توانایی‌های آن‌ها را در این برنامه دیدم بر آن شدم تا نمایشی را روی صحنه آورم تا توانایی‌هایشان در تئاتر نیز دیده شود. بنابراین اکنون که تا ضبط مجدد برنامه "خنداننده شو" فرصتی باقی است، تصمیم گرفتم این نمایش را با حضور این هنرمندان روی صحنه آورم.

او داستان این نمایش را اینگونه توضیح داد: نمایش "سه تفنگدار و یکی" داستان چهار سرباز کودن است که امریه‌ای را از ارتش دریافت می‌کنند که طی آن باید انباری در یک شهر متروکه را پیدا کنند. اما آن‌ها امریه را گم می‌کنند و ناخودآگاه وارد مکانی می‌شوند و...

شاه‌حسینی ضمن اشاره به اینکه تمرینات این نمایش حدود دو ماه به طول انجامید، عنوان کرد: این نمایش که حال و هوای کمدی جنگ را دارد زمان و جغرافیای خاصی ندارد. کل نمایش در دو مکان روایت می‌شود، یک مکان، بیابانی است که سربازان در مسیر رسیدن به شهر هستند و دوم یک کافه.

این بازیگر و کارگردان درباره طراحی صحنه و موسیقی این نمایش اظهار کرد: از آنجا که سالن‌های خصوصی در اختیار سه یا چهار گروه نمایشی است، بنابراین با استفاده از المان‌ها از طراحی برای نمایش استفاده شده که هم کاربردی باشد و هم پورتابل. موسیقی‌های نمایش نیز ساخته شده است.

مهدی شاه‌حسینی در پایان صحبت‌های درباره انتخاب بازیگران از میان هنرمندان استندآپ کمدی گفت: به جز سوسن پرور و امین اصلانی مابقی بازیگران از هنرمندان استندآپ کمدی‌های برنامه "خنداننده شو" هستند که برخی نسبت به این قضیه که آن‌ها نابازیگر هستند، انتقاد داشته‌اند. باید بگویم این هنرمندان همگی ورک‌شاپ‌هایی را در زمینه بازیگری گذرانده‌اند و با بازیگری در تئاتر نیز آشنا هستند و صرفاً به استندآپ کمدی مشغول نیستند. ضمن اینکه برخی از آن‌ها در نمایش‌های دیگری ایفای نقش داشته‌اند. امیدوارم مخاطبان به تماشای نمایش "سه تفنگدار و یکی" بنشینند و از آن لذت ببرند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مجری طرح: سید رسول حسینی، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: شهرزاد نیک مرام، دستیار کارگردان: بهاره خالقی، مدیر تولید: سامان قاسمی، طراح گرافیک: بهراد جوان‌بخت، طراح صحنه: آرش مالمیر، طراح لباس: مرضیه مسائلی، طراح نور: حسن محمدی فرانی، موسیقی و طراحی افکت: بهروز سیفی، مشاور تبلیغات و رسانه: آوا فیاض، عکاس: مصطفی پیرهادی، مدیر صحنه: محمدرضا مظاهر، دستیاران صحنه: مرتضی مکرمی و علی مهریار و ساخت تیزر: استودیو آبی.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.