سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "زخم مدینه" کاری از موسسه فرهنگی "فدک" نوشته مهدی متوسلی به کارگردانی عبدالرضا کیهانی به همت معاونت اجتماعی شهرداری تهران و برج میلاد تهران از امروز پنجشنبه 19 دی‌ماه ساعت 19:30 در مجموعه فرهنگی ایوان شمس روی صحنه می‌رود و جلیل فرجاد، مالک سراج، اسدالله بابایی، مهدی امینی به همراه گروهی دیگر از بازیگران در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند. "زخم مدینه" برای نخستین بار در سال 1372 به مدت 10 شب در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به صحنه رفت.  

عبدالرضا کیهانی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: نمایش "زخم مدینه" کاری از گروه فرهنگی فدک است که در سال‌های گذشته نیز روی صحنه آمده و در چندین دوره از اجرای این نمایش، من کارگردانی آن را برعهده داشته‌ام. امسال نیز این اثر به سفارش شهرداری تهران در مجموعه فرهنگی ایوان شمس روی صحنه می‌رود.

او ضمن اشاره به اینکه تمرینات این نمایش در سال جاری حدود یک ماه با حضور برخی از بازیگران جدید به طول انجامید، درباره موضوع و مضمون آن عنوان کرد: نمایش "زخم مدینه" به زندگی و شهادت حضرت زهرا (س) می‌پردازد و داستان آن درباره مادر خانواده‌ای است که در حادثه موشک‌باران جنگ تحمیلی شهید شده و در حین داستان، بچه‌های این خانواده با حضرت زهرا (س) آشنا می‌شوند و مقایسه‌ای میان مادرشان و حضرت صورت می‌گیرد.

کیهانی درباره فضای اجرایی این اثر یادآور شد: طراحی صحنه نمایش فضای امام‌زاده‌ای در روستایی نزدیک به جنوب ایران است که مادر در آن دفن شده است. در حین اجرا تغییراتی در صحنه صورت می‌گیرد و به فضای مدینه زمان حضرت فاطمه (س) می‌رود. شخصیت سید نمایش که نقش آن را جلیل فرجاد ایفا می‌کند داستان مادر خودش حضرت فاطمه (س) را برای بچه‌های مادر شهید تعریف می‌کند و در جریان این روایت فلاش بک‌هایی به مدینه زده ‌می‌شود.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: نمایش "زخم مدینه" به صورت رایگان و با هماهنگی قبلی تا 6 بهمن‌ماه پذیرای مخاطبان و تماشاگران است.

سعید ذهنی آهنگساز، علی وطن‌دوست طراح دکور و محمدنصرالهی سرپرست گروه همسرایان نمایش "زخم مدینه" هستند.

در اجراهای گذشته "زخم مدینه" چهره‌ها و هنرمندانی همچون شهید محمدجواد حسن‌زاده، زنده‌یاد انوشیروان ارجمند و زنده‌یاد ولی‌الله مؤمنی به ایفای نقش پرداخته بودند.

رزرو و هماهنگی جهت تهیه بلیت این اثر نمایشی که تا 6 بهمن ماه روی صحنه است، از طریق شماره تلفن‌های 13-66485312 امکان‌پذیر است، همچنین علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از مجموعه فرهنگی ایوان شمس به نشانی تقاطع اتوبان کردستان و اتوبان جلال آل احمد تهیه کنند.