به گزارش هنرآنلاین، این نمایشگاه که عصر جمعه بیستم دی‌ماه آغاز به کار می‌کند، نمونه‌هایی شاخص از آثار این هنرمند پیشکسوت را به نمایش می‌گذارد که از سال ۱۳۵۴ تا امروز را در بر می‌گیرد. نمونه‌هایی از مجموعه‌های شناخته شده‌ای مانند عشق، آن، محبت ... که در این میان سری  الفبای ازلی" با نمایش ۱۷ کار بیشترین حضور را به خود اختصاص داده است.

از سید محمد احصایی نام شناخته شده و پرآوازه هنر ایران قریب به پنجاه اثر در گالری بوم به نمایش درمی‌آید که بخشی از دستاوردهای هنری سترگ او را انعکاس می‌دهد.

این دوازدهمین نمایشگاه گالری بوم است و به روال همیشگی "بوم" ، تمامى آثار به نمایش درآمده در زمره گنجینه این گالرى و با هدف حمایت از هنر ایران ارائه می‌شود و جنبه فروش ندارد.  البته چهار اثر از نمایشگاه سید محمد احصایی به گنجینه شخصی هنرمند تعلق دارد.

سید محمد احصایی متولد ۱۳۱۸ در قزوین است، او در زمینه خوشنویسی، گرافیک و نقاشی؛ افزون بر داخل کشور، آوازه بین‌المللی دارد.

احصایی را از بنیان‌گذاران نقاشی‌خط در ایران به‌ شمار می‌‌آورند؛ او در این میان با شخصیت ویژه‌ای که در آفرینش حروف به کار می‌بندد راه خاصی برای خویش گزیده که به امضای آثار او بدل شده است.

او که خوشنویسی تواناست را در میان نقاشان سقاخانه به "سنت" و از آن مهم‌تر "خوشنویسی" نزدیک‌تر می‌دانند و دلیل آن را وفاداری به سنت‌های خوشنویسی و اتصال به شکل واقعی حروف بر می‌شمرند؛ هنرمندی که رویکردش حرکت از خوشنویسی به سوی نقاشی است در عین حال همواره حضور عناصر و آرایه‌های بصری و مفهومی نقاشی در خوشنویسی‌هایش جلوه‌گری می‌کند آن سان که بوم‌هایی شکوهمند از نقاشی حروف می‌آفریند.

احصایی از سال ۱۳۵۴ آثاری با محوریت اسم اعظم «الله» و عبارت توحیدی «لا اله الا الله» خلق می‌کند که به نوعی ذکر تصویری و نمودی از عرفان و تصوف اسلامی است. این سری از کارهای او که به «الفبای ازلی» شهرت یافت یکی از نوپردازی‌های بی‌بدیل استاد است؛ کنش نقاشانه او در این مجموعه گاه رنگ را به کلی از میان برداشته تا در بی‌رنگی، سفید روی سفید و سیاه روی سیاه، تجلی و شکوه نور ازلی نهفته در ذات کلمه بروز و بازتاب یابد. این تجربه‌گرایی‌های شیرین معنوی در ساحت خط و حروف در دیگر مجموعه‌های احصایی نیز قابل رصد است و از همین منظر نمایشگاه حاضر در گالری بوم فرصت مغتنمی خواهد بود تا دیگر دستاوردهای هنری این استاد گرانقدر هنر ایران زیر ذره‌بین قرار گیرد.

این نمایشگاه عصر جمعه بیستم دی‌ماه افتتاح می‌شود و تا شانزدهم اسفندماه (غیر از شنبه‌ها و یکشنبه‌ها ) در گالری بوم در خیابان ولیعصر، بالاتر از نیایش، ارمغان غربی، پلاک 11 دایر است.