به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، آیین اعطای جوایز و تقدیر از برگزیدگان دومین جایزه منطقه‌ای کتاب سال ویژه هند چهارشنبه ۱۸ دی ماه ساعت ۱۴ تا ۱۸ در مرکز بین‌المللی هند برگزار می‌شود. 

در این دوره از جایزه  منطقه‌ای کتاب سال هند، از مجموع ۱۱۰ اثر گردآوری شده ۶۷  اثر  برای بررسی و داوری نهایی از سوی هیات داوران انتخاب شدند.

براساس فراخوان دومین جایزه منطقه‌ای کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در هند، علاقه‌مندان می‌توانستند آثار خود را در حوزه مطالعات ایرانی(کلیات، زبان و زبان‌شناسی ایرانی، مردم‌شناسی، تاریخ و تمدن ایران باستان، تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران پس از اسلام، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی، هنر و معماری ایرانی، تصحیح انتقادی متون کلاسیک فارسی، ترجمه آثار اندیشمندان ایرانی و مطالعات فرهنگی مربوط به ایران امروز و سایر موضوعات مرتبط با مطالعات و تحقیقات فارسی و ایرانی) به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند.

دومین جایزه منطقه‌ای کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در هند از سوی موسسه خانه کتاب با همکاری و حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی ایران در دهلی، دانشکده ادبیات دانشگاه دهلی، بنیاد بیدل دهلوی و بنیاد فارسی هند برگزار می شود.

 

جایزه‌ دکتر مجتبایی در پله‌ نهم

مراسم اهدای جوایز نهمین دوره‌ جایزه‌ دکتر فتح‌الله مجتبایی با حضور اصحاب فرهنگ و اندیشه در روز سه‌شنبه ۲۴ دی ماه ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود.

در این مراسم از میان چهل رساله‌ دکتری در حوزه‌ "زبان و ادبیات فارسی" و "ادیان و عرفان" که به دبیرخانه رسیده، رساله‌های برتر و تشویقی معرفی و از نویسندگان این پایان‌نامه‌ها تقدیر می‌شود. همچنین هیات داوران گزارشی تحلیلی درباره‌ رساله‌‌های دریافتی ارائه خواهند کرد و درباره‌ ویژگی‌های رساله‌‌های برتر سخن می‌گویند.

از علاقه‌مندان، استادان و دانشجویان رشته‌های زبان و ادبیات فارسی و ادیان و عرفان دعوت می‌شود در این مراسم حضور یابند.