سرویس تجسمی هنرآنلاین: مهدی شادی‌زاده مستندساز و عکاس درباره نمایشگاه "برکه‌ها" که جمعه ۲۰ دی‌ماه در گالری گلستان افتتاح می‌شود به هنرآنلاین، گفت: این نمایشگاه شامل ۳۰ عکس است که چهار سال پیش براساس یک خواب تصمیم گرفتم که از برکه‌ها عکاسی کنم. زمانی‌که از یک برکه عکس گرفتم خیلی تعجب کردم زیرا واقعا شبیه نقاشی شده بود. بعد از آن به شمال کشور رفتم و از سه برکه دیگر عکاسی کردم. چهار عکس از برکه‌ها را برای گالری‌های مختلف فرستادم که بیشتر آن‌ها با اینکه فایل اصلی را برایشان فرستاده بودم می‌گفتند عکس‌ها اصلی نیستند و یا خیلی‌ها می‌گفتند نقاشی هستند.

وی تاکید کرد: واقعا ناامید شده بودم تا اینکه ایمیلی از لیلی گلستان دریافت کردم که مجموعه کامل عکس‌ها را از من خواست و گفت عکس‌ها زیبا و شاعرانه هستند.  بعد از آن من به شهرهای مختلف از جمله شیراز، نیشابور و ... سفر کردم و از برکه‌های مختلف عکس گرفتم که مجموع آن‌ها ۶۰ عکس شد ولی در نهایت ۳۰ عکس را برای این نمایشگاه انتخاب کردیم.

شادی‌زاده در ادامه عنوان کرد: من در خوابی که دیدم عکس ماه در یک برکه افتاده بود ولی هیچ وقت اتفاق نیفتاد تا من بتوانم عکس ماه را که در برکه افتاده است بگیرم.

این عکاس با اشاره به اینکه عکاس فاین آرت خیلی کم داریم، افزود: ما عکاس‌های مستند خیلی داریم ولی عکاس‌های فاین آرت زیاد نیستند زیرا فاین‌آرت دنبال یک فرم بدون جغرافیای خاص یا بدون ثبت تاریخی است.

کارگردان مستند "همراه با باد" خاطرنشان کرد: عکاسان مستند یک اتفاق خاص را در دوره خاص عکاسی می‌کنند؛ ولی من تلاش کردم در این نمایشگاه دیدگاه متفاوتی داشته باشم. شاید یک نقاش بتواند سوژه مدنظر یک عکاس را نقاشی کند ولی به نظر من عکاسی جلوتر از نقاشی است زیرا دوربین عکاسی، مرزها را بر می‌دارد و سرعت عمل بیشتری دارد. ما باید بتوانیم در عکاسی مرزها را برداریم و در لحظه چیزی را که مدنظرمان است؛ ثبت کنیم.

نمایشگاه عکس "برکه‌ها" جمعه ۲۰ دی‌ماه سال از ۱۶ در گالری گلستان افتتاح می‌شود و به مدت یک هفته به نشانی دروس، خیابان شهید کماسایی ، شماره ۳۴ میزبان علاقمندان به هنر است.