سرویس مد و لباس هنرآنلاین: طی هفته‌های گذشته، نخستین مسابقه بازطراحی لباس به همراه کارگاه آموزشی تخصصی مد یافت هفتم دی‌ماه به همت انجمن طراحان پارچه و لباس خانه هنرمندان ساری با حمایت بانک صادرات استان مازندران و با حضور اساتید مطرح این حوزه همچون آفاق امیریان و حمیده ایرانی برگزار شد.

آفاق امیریان مدیر و مؤسس طرح "مد یافت" مدرس کارگاه آموزشی این جشنواره، با محوریت بازطراحی و استفاده از مهارت‌های دوخت، به طرح مباحث عملی برای فعالان و طراحان حوزه پوشاک شرکت‌کننده پرداخت.

این برنامه در دو بخش ارسال آثار و مسابقه زنده طراحی لباس انجام شد که به برگزیدگان هر دو بخش جوایزی از سوی بانک صادرات مازندران و خانه هنرمندان استان اهدا شد.

حمیده ایرانی عضو هیئت‌مدیره انجمن طراحان پارچه و لباس خانه هنرمندان ساری درباره اهداف و جزئیات این رویداد به خبرنگار هنرآنلاین گفت: ما امروز در ایران به مسئله‌ای پرداخته‌ایم که به فرهنگ دیرینه‌مان بازمی‌گردد و بدون شک بازطراحی هنر مادران ایران‌زمین است.

او افزود: متأسفانه جامعه امروز ایران به دلیل قرار گرفتن تحت تأثیر مدرنیته و تجملات، به‌شدت مصرف‌گرا شده است و اجرای مصمم طرح‌هایی همچون "مد یافت" در اغلب بازآفرینی لباس‌هایی که شاید به هر دلیلی دیگر کاربردی ندارد، می‌تواند گامی بلند در مسیر احیای فرهنگ صرفه جوی ایرانیان باشد.

ایرانی با تأکید بر این که نخستین مسابقه و کارگاه آموزشی بازطراحی لباس "مد یافت" در مازندران در امتداد فرهنگی بازطراحی لباس‌ها توسط مادران ایرانی برگزار شد، اظهار داشت: خانم آفاق امیریان از چهره‌های پیشکسوت عرصه صنایع‌دستی در حال مدیریت این طرح در سراسر کشور هستند و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک با برگزاری جشنواره ملی "مد یافت" این طرح ارزشمند را بیش از هر زمان دیگری بر سر زبان‌ها بیاندازیم.

عضو هیئت‌مدیره انجمن طراحان پارچه و لباس خانه هنرمندان ساری به استقبال هنرمندان استان مازندران از مسابقه "مد یافت" در این استان اشاره و تصریح کرد: از میان بیش از 100 اثر رسیده به دبیرخانه مسابقه، 40 اثر به مرحله نهایی داوری راه یافتند و درنهایت 4 اثر برگزیده و شایسته تقدیر شدند هرچند که این در حالی بود که داوران با قاطعیت معتقد بودند که تمامی این آثار می‌توانند زمینه حائز دریافت رتبه بودند چراکه هر یک با نوآوری و خلاقیتی که در دل داشتند،توانسته بودند از یک لباس، لباس دیگر بیافرینند و قدمی ارزشمند در مسیر توجه به فرهنگ بازطراحی لباس بردارند.